tisdag 5 oktober 2021

Hen, det engelska ordet för höna.

Du får känna dig som vad helst, byta hur många gånger du vill och mena att det är hur vanligt som helst. Jag menar att det inte är det och att detta är typiskt Sverige.
Hen.
Ordet för höna på engelska.
För mig stannar det också där.
Vi har hon och han, vilket man också föds som.
Detta går att ändra, vilket för mig är helt ok, men då går man från en hon till en han eller tvärtom. Skulle du bli någon mitt emellan så finns fortfarande Den.

Läraren i klippet berättar att hon blev av med sitt jobb när hon vägrade säga hen till två elever.
Jag har aldrig stött på det problemet men hade med all sannolikhet löst det genom att alltid tilltala dem med namn. Så gör jag redan.

Hon beskriver hur detta kan skada små barn och jag håller med.
Det blir förvirrande när du inte får identifiera dig med det biologiska utan ska tvingas in i ett annat tänk. VI lever i ett land som accepterar precis allting, men vi behöver inte pådyvla någon någonting.

För som jag ser det har vänsterregeringar gjort likadant även i detta. En liten högljudd skara har fört fram detta och envisas med att de är mängder av människor. Sen för de igenom sina krav. 
Oavsett hur man identifierar sig så krävs det också annat runtomkring.
Ska hen kolla prostatan?
Hen har problem med sin mens?
Vissa saker kan människan inte råda över för det kallas för biologi.
Vill du var en den så var det, men du kan inte råda över Moder Svea.