måndag 4 oktober 2021

Ge Trump sitt konto tillbaka!

"Jag håller inte med om din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att uttrycka den".
Världen blir dummifierad av dessa ständiga översitterier som förekommer i överallt.
Det pratas så vitt och brett om att alla ska få ha sin åsikt och att alla är lika mycket värda, men det är kvalificerat bullshit. 

När man kan få världens tidigare mäktigaste man att krypa på knäna för att få tillbaka sitt konto i sociala medier, då är något fel. Ingen annan kan nämligen hållas ansvarig för vad just du gör.
Du är en person, och du står för vad du gör.
Du ska aldrig kunna dömas för vad andra gör.
Någonsin!

Trump.
För mig kvittar det.
Trump, Obama, Biden, Clinton, Bush... det spelar för mig ingen roll.
Alla har för och nackdelar.
Media är dock väldigt tydliga kring sin rapportering.
Hade Trump en fis på tvären så stod det i dagspressen.
Biden misslyckas totalt med Afghanistan men det blir knappt en notis.
Media väljer väldigt tydligt sida och det absolut sista och sämsta sättet, det är att stänga ner någons åsikter.
För precis som jag skriver i början; jag är beredd att gå i döden för dina åsikter även om jag inte håller med.

Lika märkligt som det hade varit om Löfven tackade Gud för helgen som gick, så är det märkligt om en president i USA inte gör det. Vet man då inte om att enligt kristendomen så står vi alla lika inför Gud?
Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt..
Det gäller då även Trump.
Tyvärr sätter social medier-appar sig över allting och anser att de agerar just Gud.
De besparar nämligen oss alla en man vars åsikt de inte gillar.
En värld som skulle passa in för hundra år sedan, då det också var problem att tycka vad man ville.

I min värld så ska alla få tycka precis vad de vill, sen är det upp till individen att vara kritisk.
Självklart ska Trump ha tillbaka sitt konto!