fredag 29 oktober 2021

Hanif, vilka fler känner ni till?

Egentligen är jag mållös.
Hur fungerar egentligen demokratin i Sverige?
Jo, det är självfallet Hanifs eget beslut att inte ställa upp till riksdagen igen, MEN det är inte som så att han egentligen hade något val.
När de fick flickan från Muf att anmäla honom så var det detta de önskade.
PRECIS detta.

Värst av allt är att alla som finns inom detta parti vet att det är såhär det går till.
Misskreditera någon, skapa röken.. så antar alla att det brinner.
Och så har vi då Hanif.
Han har varit en nagel i ögat under flera år och när han inte har hoppat på kommando så har de efter hand plockat honom från alla uppdrag.
Problemet för partiet nu blir rösterna, för Hanif är en röstmagnet.

Fundera nu såhär:
I riksdagen sitter 349 ledamöter.
70 av dem är moderater.
Hur många av dem kan du nämna?
Hanif, Billström, Ulf.. hur många fler känner du till?
Gissningsvis kan du räkna upp max 10 personer.
En av dem är garanterat Hanif.
Mannen som envisas med att tänka och tycka själv och som rycker av sig strypkopplet när de envisas med att jaga honom.

Att han inte ställer upp på listan är inte förvånande.
Jag kan känna känslan när de ska ha mötet och sätta listan och hans namn dyker upp.
Paria.
Jag har alltid känt mig sådan själv.
Känslan av att gå in i ett rum och man känner av att alla känner "Suck!".
Innan jag lämnade partiet hade jag funderat på det i över tio år så valet var lätt.
Det finns nämligen inga vänner inom denna värld och det finns ingenstans där du kan få stöd. Jag hade min mamma och några få individer till men Hanif har förmodligen fler som tittar på ett annat håll än stödjer honom.
Han gör ju som han själv vill!

Precis som han skrev i sitt tidigare inlägg så är han van vid att hans förslag nekas och fördummas, för att sedan plockas upp flera år senare och användas som deras idéer.
De har gjort exakt likadant med mig och senast häromveckan kunde man i lokaltidningen läsa att den enda person som vägrade att ens prata med fruktansvärda Sverigedemokrater på grund av deras hemska bakgrund tar äran åt sig åt ett fungerande samarbete.
Ett samarbete man röstade emot.
Det är pinsamt och hyckleri när en lön på nästan en trekvarts miljon om året gör att människor kan köpas. Åsikter kan köpas.

Precis samma sak syns i riksdagen och all heder åt Hanif som väljer att göra något annat.
Tror moderaterna att de ska ta över något styre så måste de inse att man ska ta tillvara på människor som ligger i framkant med idéer, och inte behålla dem som apar efter och härmar alla andra långt senare.
Hanif lämnar ett parti utan egna idéer där idéskaparna lämna i panik över den utveckling man ser.

Hanif; stort lycka till!
Du är alltid välkommen MED.