fredag 15 oktober 2021

När Expo är i farten.

Expo.
Denna fantastiska stiftelse som sedan 1995 jagat livet av de små människorna, för pengar som samma människor betalat in i skatt. Expo är nämligen finansierat av skattebidrag.
Även Natur & Kultur samt Stieg Larssons familj bidrar till denna fantastiska journalistik som jagar den lilla människan.
Tänk att de till och med har vunnit det stora journalistpriset för att ha jagat troll på nätet.
Men såklart, bara troll som tänker fel på rätt sätt..
Människor som hatar på rätt håll besparas från uthängning och offentlig bödel.

Expo har nu tagit fram intressant fakta.
Inte bara en utan två män som arbetar för ett politiskt parti i riksdagen har varit med i grupper i sociala medier som har ett märkligt innehåll.
Innehållet är högerextremt och personerna i fråga har varit medlemmar där.

Exakt vad dessa män har gjort vet inte jag och lägger mig inte i.
Mitt bekymmer är just företeelsen.
När människor bjuder in mig till diverse grupper så är det just detta jag har i bakhuvudet.
Jag skulle aldrig våga gå med i någon form av grupp eller följa någon som jag inte till 100% kan vara helt säker, vilket ingen är.
Det är nämligen fullt möjligt att gå in och byta både namn och innehåll på en sida/grupp du har gillat eller gått med i. Jo, det kommer en notis men om det brukar komma en hel del sådana så missar man lätt att något har förändrats.

Expo skapar alltså trollkonton, precis sådana de själv inte gillar, och går in i diverse grupper för att se vilka som är med där. Därefter jagar man "fakta" och sedan sätt man dit människor.
Det var såhär man gjorde med personer som hade skrivit kommentarer på internet.
Vanliga människor som plötsligt hängde på framsidan av kvällstidningarna.
De var inte dömda i rätten men behandlades värre än våldsbrottslingar som satt inlåsta för dem hängde inte Expo ut. De jagade bara dem som de själv ansåg var "fel". 
Partiet i sig är sedan så livrädda att de gör sig av med alla som kan vara obekväma.
Det är ju faktiskt valår!
Man låter media sätta agendan och jag anser att det är hemskt!

För mig är det sjukt att journalister och media har en sådan makt över vad som sker i världen. De hänger inte ut dömda pedofiler, men de kan förstöra livet för någon som varit med i en grupp på Facebook.
Det kommer bara bli ännu mer sådant här och därför tackar jag aldrig ja till någon form av inbjudan till någonting.

Våra skattepengar ska inte gå till detta.
De ska gå till välfärden.
Expo ingår inte i det.