onsdag 27 april 2022

Då kanske Trump är välkommen in i värmen igen?

Elon Musk for president?
Jag har faktiskt ingen aning.
För två år sedan lyssnade jag på dokumentären om honom i P3 ID (länkad nederst) och förundrades över honom. En oerhört intelligent man som satte siktet högt, misslyckades, men reste sig igen.
Hela världen vet idag vem Elon Musk är.

Twitter.
En av alla sociala plattformar som även jag är en del av men sparsamt.
Rädslan sprids nu att faktan att Elon Musk nu har köpt Twitter, kommer skapa problem.
EN ägare till ett så stort företag!?
DET kan bara bli en katastrof.
Så anser svensk media.

Jag tänker inte så.
Ser jag mig omkring så kan jag se kommuner styras av ledning utan kompetens.
Regioner.
Hela Sveriges land.
Människor, politiker, som är bra på att föra fram sin egen sak men aldrig står till svars för det.

Elon Musk har hjärnan och idéerna.
Klart att människor utan dessa är rädda för honom.
Han uttrycker själv att han vill göra Twitter friare.
Vad det innebär får stå för honom, men jag hoppas att det blir en början på en ny tid.

En tid där människor faktiskt kan uttrycka sig utan att bli blockerade.
När en social plattform kan gå in och radera en av världens mäktigaste människors åsikter, då är något fruktansvärt fel. Min uppfattning är nämligen den motsatta: Alla har rätt till en åsikt.
Så länge du inte direkt kränker någon enskild person så varsågod.
Tyck vad du vill!

2000-talet har redan satt spår som den tid som misstror alla.
Som ska tvinga människor in i olika fållor och jag hyllar vem som helst som sätter stopp för det, för majoriteten av människor hoppar på kommando.
Vaccinera dig!
Hata Trump!
Hissa flaggan!
Det finns många sätt, men få ifrågasätter om världen verkligen är gjord enbart i svart och vitt. Jag tror inte det, och är inte rädd för att säga det.
Resultatet blir att man hellre håller med än att ifrågasätta.

Elon Musk; Stort grattis till ditt nya företag!
Jag har tilltro till hur du tänker för min uppfattning är att det inte kan bli mycket värre än vad det redan är. Kan man sätta munkavel på demokratiskt valda människor, oavsett vilka det är, då är något riktigt fel.