söndag 24 april 2022

Mamman hejade på sina stenkastande barn..

Vad är rätt och vad är fel?
Självklart är nog inte alla överens om vad som är rätt, men vissa saker är bara fel.
De flesta vuxna försöker skydda sina barn mot oroligheter och inslaget och det som detta förtäljer, är skrämmande.

På polisens filmer syns inte bara en mamma som kastar sten.
Hon har med sina två sex-sjuåriga söner som hjälper till att kasta.
I detta måste man ta sig en rejäl funderare.
Kommer dessa söner någonsin klara av att bli en del i det svenska systemet?
Kommer de bli laglydiga vuxna?

Min åsikt i det hela är nej.
Det kommer inte gå bra för dem och problemet är föräldrarna.
Istället för att skydda barnen mot fara, så gör de barnen till en del av den istället.
För mig är det ett solklart fall där barnen bör omhändertas för att ha någon chans till ett normalt liv.

Är man sex-sju år så är man förmodligen född i Sverige.
Är man född här så har detta beteende lärts in av familjen och hatet mot blåljuspersonal har de fått i modersmjölken trots att de inte har en enda anledning till att tycka illa om dem.
Vad ska man då göra?
För mig är det solklart att barnen måste flyttas men tyvärr tror jag att systemet kommer göra tvärtom. Då det redan sprids på rasistiska budskap om vad Sverige som land gör, så lär inte ett omhändertagande till hjälpa till. De kommer förmodligen från länder där vissa grupper helt enkelt beter sig som på grottmänniskor. De finns här också, men jag har aldrig hört talas om att någon har sina små barn med sig.

Tänk en normal stad eller by, där föräldern född här hade tagit med sina två lintottar ut och kastat sten mot andra. Jag är säker på att socialtjänsten hade kommit omgående. Problemet här är att man inte kommer in i dessa områden och att grupperna skyddar varandra. 
Skyddar vuxna som utsätter barn för fara.
Det är helt skrämmande!

De som medverkar eller är i närheten, de vinner på att protestera.
Mängder av människor från exempelvis Rinkeby gick ut och protesterade. 
De tänkte till för de protesterade FÖR polisen.

Min åsikt: Omhänderta dessa pojkar och låt dem få en chans till att bli bra samhällsmedborgare.