söndag 16 juni 2019

Dags för ett avsked?

Humor är få förunnat.
Jag är uppväxt med att man kan skämta om allt.
Precis allt.
Det gäller bara att inte vara så känslig.
aftonbladet.se

Jag är inte känslig och har aldrig varit.
Jag skulle dock aldrig skriva ner en enskild person eller klanka ner på någon.
Jag är hellre tyst än att göra det och det finns det cirka 3500 blogginlägg som bevisar.
Jag skulle skydda vem helst, oavsett partifärg, om de gör något.
Man måste nämligen dela på saken och personen.

Lucas Simonsson.
Uppenbarligen en youtubeprofil som jag inte kände till.
Jag är nämligen inte så modern i det tänket.

Oavsett.
Han körde omkull med sin elspark och de som arbetar på p3 publicerar då en text om att de numer är för elsparkcyklar. De gör humor av det faktum att denne Lucas skadade sig.
De menar på att elsparkscyklar kan vara bra om det skadar rätt person.

De skämtar alltså om att någon skadar sig.
Blir det några större artiklar?
Nej.
Det var ju humor och satir.
Blir de som gör detta av med sitt arbete eller får en varning?
Med all sannolikhet inte.

Jag förstår att jag låter bitter men för mig är det märkligt att saker och ting är så olika beroende på vem som drabbas och beroende på vem som ska vara rolig.
Jag kan se humorn i det de skrivit men jag hade aldrig uttryckt sig så om en enskild person.
Det finns nämligen ingen mening för mig att göra det om en enskild person.
Det blir bara taskigt.

Samtidigt kan man fundera över hur saker och ting ser ut.
Uppenbarligen är det så att tafsande på brösten ger en plats i Bryssel medan en skämtbild, som uppenbart är just det, genererar botgöring och förflyttning om man inte står så högt på skalan. Mycket märkligt i min värld.
Vad var egentligen värst?

P3-folket kanske skulle satsa på en politisk karriär för uppenbarligen har de humorn på sin sida när detta inte har genererat en enda artikel i någon statligt media.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MR9Vnm/sveriges-radios-han--efter-blodiga-olyckan