onsdag 26 juni 2019

Ett dråpslag mot demokratin.

Afrikaner är apor och muslimer ska utplånas.
Totalt absurda påståenden som enligt mig ska stå för dem som har skrivit dem.
Själva kommentarerna lägger jag mig inte i.
Jag rasar mot det absurda i att någon nu blir dömd för vad någon annan har gjort.
I förlängningen betyder detta nämligen att jag skulle kunna gå in på vilken hatsida som helst och vräka ur mig dumma kommentarer för att sedan se att den som skapat gruppen blir dömd för det.
Vad hände med egenansvaret!?
svt.se

Sölvesborg har en helt egen hatgrupp som går långt under bältet på det mesta.
En samling negativa vänstermänniskor som äntligen har fått ett ställe att gemensamt uttrycka sitt hat i. Det är helt ok för mig för jag läser inte det men får mycket av det skickat till mig.
På ett sätt är det positivt att dessa människor har detta forum att hata i för då lägger de energin där istället för på andra ställen men samma bör gälla där.
Den som skriver kommentaren som är fel, ska också stå för den.
Det blir totalt absurt att låta den som skapat gruppen stå som ansvarig.

Stå upp för Sverige hade över 160 000 medlemmar.
Ponera att varje medlem lade in en kommentar om dagen.
Vem i hela världen skulle ha tid att kolla det?
Denna domen gör gällande att den som skapar en grupp plötsligt ska ha tid att administrera allt som görs i gruppen.
Det skulle betyda att den som vill kan gå in på varje politisk sida för vartenda parti som finns, kommentera något dumt för att därefter skärmdumpa den dumma kommentaren och skicka det till media. Det hade visserligen bara blivit en artikel om det var ett parti på högerkanten men ändå.
Ska då ett liten lokalavdelning hållas ansvarig?
Absurt som ord räcker inte.

Detta är ett totalt dråpslag mot demokratin.
I Sverige gör vi gällande att den som begår ett brott ska hållas ansvarig för det.
Vart är vi på väg när det inte längre är aktuellt?

Håller denna domen i högsta domstolen så kommer jag uppmana alla att gå in och kommentera saker på gränsen överallt enbart för att motbevisa systemet.
I slutänden kommer det inte att kunna finnas några grupper med politiska åsikter alls i sociala medier och då är det inte långt kvar till Kina eller Nordkorea.
Tragiskt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/i-dag-kommer-domen-mot-sta-upp-for-sverige-administratoren
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/sta-upp-for-sverige-grundare-far-sin-dom