lördag 29 juni 2019

Dömd men dold.

Två års fängelse för våldtäkt.
Rätt mycket för att vara i Sverige.
Nästa gång, om det någonsin blir en nästa gång, som jag gör en miss så tänker jag antingen våldta någon eller göra något grövre.
Jag ironiserar, såklart.
Enligt mig är det för grovt att göra så mot en annan människa.
svt.se

Bekymret är dock detta:
En person är nu dömd för våldtäkt och straffet blev två års fängelse.
Personen i fråga är alltså av Sveriges rättsväsende dömd för ett brott som rätten anser att personen i fråga har gjort.
Personen i fråga är politiker och har uppdrag.
Den som pratar för partiet, för inte ens vilket parti det är nämns, säger att killen som nu är dömd har fått ta en timeout. OM han överklagar och blir dömd där också, då bör han lämna sina uppdrag.
Snacka om dubbla måttstockar.
Det räcker faktiskt med en skämtbild, om än en dålig sådan, för att man ska få pryda samtlig media i hela Sverige. Namn, bild och partibeteckning är riksmedia.
En månad senare jagas det fortfarande.
Hade jag levt för ett par hundra år sedan hade jag varit bränd på bål och de som tände på hade varit media och den vänstermobb som ständigt har bekymmer med allt från högerkanten.
Människors olikheter är bra när olikheterna bestäms av vänsterns måttstock.

Enligt mig är något väldigt fel i Sverige.
Riktigt ordentligt fel.

Den som blir dömd för ett grövre brott skyddas.
Inget namn, ingen bild, ingen partibeteckning och absolut inte en uteslutning ur partiet.
Tur killen inte våldtog någon i Blekinge.
Fast det är förmodligen så att om han är ett får som följer ledaren så hade han fått stanna även här.

Hur resonerar då media?
Ja, det undrar jag.
Jag är en förhållandevis ung kvinna som inte gjort annat än att jobba i hela mitt liv.
Aldrig skadat någon avsiktligt men alltid stått för vad jag tycker.
Jag är högvilt fortfarande trots att jag inte längre är en offentlig person.
Killen som nu är DÖMD av Sveriges rikes lag skyddas.
När blev det så fel att media fick bestämma vilka som ska brännas och inte?
Min tolkning av medias reaktioner är nämligen att det är betydligt värre att lägga upp en skämtbild som sedan media förvanskar, än att våldta någon.
Jag anklagas för att skydda sexuella trakasserier när vartenda läskunnig människa som finns kan se att jag säger det motsatta. Om jag då istället hade våldtagit någon, och inte bara lagt upp en bild, då hade jag fått stanna i partiet som jag lämnade.
Mitt namn, min bild och min partibeteckning hade då skyddats.
Jag förstår inte.
Sila mygg och svälj elefanter, kameler och krokodiler.
Inte bara ett litet djur utan hela flockar.
Det är så många elefanter i det offentliga rummet så det kanske är bra att man helt enkelt gör såhär för att få bort dem ur rampljuset.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skansk-politiker-doms-till-tva-ars-fangelse-for-valdtakt