tisdag 25 juni 2019

Tragiskt..

Stackars Sverige.. vi går återigen miste om vinter-OS.
Mitt sportintresse är inte så känt för det existerar inte.
Jag har inget alls.
Det finns visserligen de saker jag hellre tittar på än andra men enligt många är just motorsport inte sport i den bemärkelsen. Jag tycker dock om när det går fort och allt med motor fungerar.
Simhopp och dans fungerar med.
Det är riktigt coolt att se dem som verkligen kan dansa!
Självklart hejar jag på bygdens Mjällby AIF men jag hör helst resultatet i efterhand.
Eventuellt firar en seger..
svt.se

OS. Inget jag bryr mig om faktiskt.
Jag inser att många tycker att det är fel att vi inte får det men jag ser det som en kostnad och inget annat. Jag inser att människor kommer använda samma argument som jag för kungahuset - att det ger reklam åt vårt land - men jag anser att det kostar mer än det smakar.
Kostnaderna för ett OS i Sverige är enorma och en väldigt märklig detalj i denna debatt är den som annars står över allt annat: miljön.
På vilket sätt är det bra för miljön att lägga detta jippo i Sverige?
Vi är ett litet land i norr där det inte ens alltid är snö.
Varför i hela världen skulle vi ha en av världens största tävlingar?

Samtidigt är debatten sned över huvud taget.
Om miljön nu är så viktig, hur kan det ens finnas en tanke om att Sverige ska ha tävlingen?
Att den ska finnas alls?
För ärligt talat, vem bryr sig?
Är det viktigt vem som vann i någon gren om hundra år?
Kan någon nämna fem guldmedaljörer för hundra år sedan?
Jag tror att de som kan det är få och jag anser att man ska ha lite perspektiv.

Stort grattis Italien!
Jag kommer inte besöka er eller se vad ni gör men jag önskar er ändå ett stort lycka till.

https://www.svt.se/sport/os-2026/klart-sverige-gar-miste-om-os-italien-vann-omrostningen