torsdag 27 juni 2019

Hatten av!

Fridolin må inte ha gjort många rätt men detta ska han verkligen ha en stor eloge för.
Det finns få människor som verkligen kan stoltsera om att de står för vad de säger och riksdagspolitiker som inte utnyttjar systemet är gissningsvis väldigt få.
nyheteridag.se

Miljöpartiet är för mig som landsbygdsbo ett skräckparti med den politik de har fört och fortfarande för. Fridolin visar dock verkligen vägen när han nu gör slag i det han själv sa att han skulle göra och jag ska därför hylla honom.
Tack för att du står rakryggad i detta!

Jag skulle aldrig skriva att andra människor ska skämmas för jag tycker att det är fel.
Alla ska skämmas för sig.
Det finns dock åtskilliga före detta riksdagspolitiker som borde ta till sig och till er som läser; tänk på vilka ni har i ert län. Det gamla gardet lever gott på det riksdagen har gett dem och får pension därefter. En pension du kan arbeta ett helt liv för men ändå inte få.

I Sölvesborg tog vi bort all form av avgångsvederlag och även om jag hade haft rätt till det när jag slutade så hade jag aldrig tagit emot det. Varför i hela världen skulle jag som är fullt arbetsför leva på andra?
Många väljer dock att göra det.
Kommunen hade ett kommunalråd som tog ut dubbla löner - ingen riksmedia brydde sig.
Vi hade en riksdagsledamot som fifflade med pengarna och betalade tillbaka när hon blev påkommen - ingen bryr sig och allt är förlåtet.
Vi har väldigt många riksdagsledamöter som har slutat och plockar ut pension från riksdagen.
Detta trots att de flesta inte kan stoltsera med att de har gjort någon form av avstamp alls.

Fridolin gör med detta ett avstamp som hedrar honom.
Han sökte jobb via arbetsförmedlingen och börjar arbeta som lärare igen.
Jag förstår honom för läraryrket är nog det mest givande som finns.
Stort lycka till med det nya jobbet och jag hoppas verkligen att fler tänker efter och visar att de inte bara brydde sig om makten och pengarna utan istället valde att göra som alla andra "vanliga" människor.

https://nyheteridag.se/fridolin-tar-jobb-som-larare-och-avstar-avgangsvederlag-hyllas-fran-hoger-och-vanster/