söndag 10 maj 2020

Ett kvinnohatande svin.

Hockeyspelaren uttryckte sig sexistiskt och blir därmed uppsatt så att andra lag ska kunna ta över hans kontrakt för klubben han spelar i vill inte att han ska vara kvar.
Sa han det då offentligt?
Nej.
På isen?
Nej.
Det skrevs i en privat gruppchatt med kompisar.
svt.se

Jag är inget fan av någon form av sport men detta är totalt absurt.
Någon har alltså hackat hans konto. Det betyder att den som har gjort det har begått en brottslig handling. Därefter har det som skrivits skickats vidare och där finns sexistiska kommentarer om kvinnor. Dessa gör att han inte ska få spela kvar.
Jag förstår inte.

Är världen gjord av porslinsdockor som enbart ska se söta ut?
Lite leende, fina filter och sedan klarar man ingenting om verkligheten?
Jag skulle vilja se vem som ska kasta den första stenen.
För just det, handen på hjärtat, har du aldrig skrivit något eller skickat någon bild som skulle kunna missuppfattas av någon?
Jag vet att jag är körd direkt.
Min humor är oerhört rå och för mig finns det inget i världen man inte kan skämta om.
Jag skrattar många gånger rakt ut och många gånger är det skämt om sex, bilder som anspelar eller bilder som förnedrar grupper på något sätt.
Nu går vissa igång.
Nej, inte grupper efter ras utan mer efter de könsroller som många gånger är etsade i samhället. Bilder som gör narr av män eller kvinnor på olika sätt. Ålder är också tacksamt.
Är det då hemskt?
Nej, för mig är det sunt.

En sluten chattgrupp för killkompisarna.
Jag förstår att det kan bli oerhört rått i omgångar men min uppfattning är att det är likadant i alla sådana sammanhang. Det är inte precis rumsrent när en grupp kvinnor träffas heller.
Så vem ska då kasta första stenen?

För mig är det absurt att det är så överkänsligt för enligt mig finns det ingenting de kan ha skämtat om som skulle göra att han blir av med sitt arbete, utan enbart om det var ett direkt brott.
Om de skulle ha filmat en våldtäkt eller ett mord och sedan sprider det.
Jag tror dock inte att så är fallet.
Jag tror istället att det är ett gäng överkänsliga människor.

I Sverige hade hackaren fått det stora journalistpriset för exakt samma sak har nämligen hänt här, och då fick journalisten Sveriges stora pris för sina brottsliga gärningar.
Taskiga kommentarer är inget som jag anser att den offentliga bödeln ska lägga sig i och jag anser att ledningen i detta hockeylaget är totalt överkänsliga.
Låt honom spela!

https://www.svt.se/sport/ishockey/spelaren-sparkas-efter-sexistiska-kommentarer