tisdag 26 maj 2020

Lika inför.. media?

För 366 dagar sedan lade jag upp en uppenbar skämtbild.
Vi var överens om bilden och gjorde det på skämt, för alla kunde se att det var just skämt.
I min enfald så trodde jag att människor skulle se det komiska i att jag driver med media, men så blev inte fallet. Det tog istället hus i h*elvete.
Ett par veckors trakasserier av olika medier.
Jag kunde inte gå till mitt jobb för det ockuperades.
Falska låtsastårar från människor som egentligen inte bryr sig och sedan en hetsjakt.
Jag har alltid varit rätt sund gällande andras misstag.
Iallafall om ni frågar mig själv eller läser vad jag skrivit i över tio års tid.
Jag anser att människor kan göra misstag och att det inte är hela världen, för mitt motto är alltid att det inte finns någon som bryr sig om hundra år.
Det är min inställning till precis allting.
Allt kan alltid vara värre, och i slutändan finns det en mening med mycket.


Det jag ska skriva om nu är inte en enskild människas fel, för enligt mig har inte jag med det att göra. Jag ska skriva om den dubbelmoral som visas i ett parti jag först höll med i allt, men som med tiden stod för alldeles för mycket falskhet.
Falskhet är nog visserligen signifikant för detta med politik, för det finns få som inte gör saker för att sko sig själv och den enda högre politiker som jag egentligen kan hylla är, tadaaa: Gustav Fridolin. Jag håller inte med honom i sakfrågan men han visade att han som politiker levde som han lärde. Han avstod sin riksdagslön och gick direkt tillbaka till sin lärarlön.
All heder åt det.

I Kungsbacka har ett moderat medelålders/äldre manligt kommunalråd erkänt att han har köpt sex.
Helt ärligt bryr jag mig inte alls om det för det är upp till honom och hans familj.

I Motala har ett moderat medelålders/äldre manligt kommunalråd misshandlat och våldtagit en kvinna, vilket han också är dömd för. Han är dömd och ska därmed sitta sitt straff.

I slutänden blir alla straffade för sitt eget.
Mitt bekymmer är nu den dubbelmoral som råder i partiet moderaterna.
För den som inte förstår så finns det två saker som händer:
1. Man kan välja att avgå från sina poster eller inte. Ingen kan ta dem från dig så valet är ditt.
2. Du kan bli utesluten ur partiet.

Det moderaterna visar med detta är att ett yngre/medelålders kvinnligt kommunalråd INTE får skämt om sex, får då blir denne utesluten.
MEN om du bara köper sex eller våldtar/misshandlar någon, då får du fortsatt vara medlem.
Finns det någon där ute som kan förklara den logiken?

Jag har skrivit om det tidigare och kommer förmodligen påminna om det fler gånger.
Jag blev av en enig moderat förbundsstyrelse utesluten ur moderaterna, men jag hade då redan valt att gå. Jag vet att de har försökt få mig utesluten åtskilliga gånger för diverse saker som i grunden handlar om egoism och rädsla.
Egoism då jag kanske skulle ta just deras position.
Rädsla för att jag inte följer varken partipiskan eller äldre herrars order. Jag tänker själv och står för det just jag tycker. Det är ett bekymmer för dessa personer för samtliga sitter kvar.
Ingen vet riktigt vad de gör, men de gynnar sin egen position och plockar ut lön.

Saker som jag har varit ett uteslutningsärende för är exempelvis att jag umgås med sverigedemokrater... hemska jag.. jag skrev att jag ville förbjuda böneutrop i Sverige. Jag ansåg att metoo var trams, att sexköpslagen ska plockas bort, att vissa droger ska avkriminaliseras, att invandringen skulle stoppas och att vi ska ha test för dem som vill bli svenska medborgare!
Problemet var att jag tyckte/tycker dessa saker innan partistyrelsen hade bestämt att det skulle vara så. Jag gick därmed före och visade vägen men blev bara sedd som jobbig.
Ett bekymmer som gick sin egen väg.
Jag skulle istället legat runt med minderåriga på konferenser, sålt brännbara material svart eller köpt flytande föremål svart och tankat med diesel som man inte har skattat för. DET är ok, men skämta INTE om sex ifall du är en yngre kvinna för då kommer bödeln.
Man kan tro att partiet lever kvar i medeltidens häxprocesser.
Alla som tänkte själv plockades bort som i ett modern Robinson.

Jag längtar tills nästa val för då ska alla MED!
Karma is a bitch.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/toppolitiker-erkanner-sexkop