lördag 16 maj 2020

När haglet faller.

Kasta inte pärlor åt svinen.
Min uppfattning är att prostitution alltid kommer förekomma, oavsett vad man anser om det. Min uppfattning har också, så länge jag har varit politiskt aktiv, varit att sexköpslagen var ett totalt nederlag för kvinnorna och männen inom den branschen.
Plötsligt fick de nämligen börja gömma sig.
aftonbladet.se

Skvallerpressen jublar över att ha fått ett avbrott i coronatiderna.
Paolo Roberto har köpt sex och dessutom blivit tagen av polisen för det.
Min uppfattning är att så länge båda parter är med på det, så spelar det ingen roll.
Är inte den ene parten med på det räknas det som en våldtäkt och det är ett relativt grovt brott i Sverige. Sexköp må vara olagligt men så länge rätt personer hålls om ryggen så säger ingen något. Med detta så hänvisar jag till avlidne förra statsminster Palme som skyddade sina egna som gick på bordeller, trots att bevisen fanns där.
De sänkte hellre GW än att erkänna att det fanns ett bekymmer, så jo.
Att "kändisar" eller politiker går till bordeller är inget nytt, men får lite olika stora nyheter beroende på vem som gör det.

Roberto. Ett namn för mig och inget mer.
Han lever sitt liv och gör såklart som han vill, även om jag inte förstår varför han inte bara gick på krogen istället. Så svårt lär det inte vara att få hem någon när man har ett någorlunda känt ansikte. Om kvinnan i fråga är myndig och har valt det själv så ser jag inga bekymmer.
Jag är fullt medveten om att moraltanterna i Sverige väsnas högt när jag säger så, men min uppfattning är faktiskt att det finns de som gör detta för att dryga ut kassan lite och rent krasst, enligt mig, så är det inte värre än att följa med någon hem från krogen.
Det är upp till den individen och inget jag lägger mig i.
Jag tror nämligen på just den personen, och skulle det vara så att det i vårt öppna land plötsligt är moraliskt fel att följa med någon hem från krogen, då får de nog söka sig till någon religiös del av världen.

Det jag eftersöker är samma som jag alltid velat: Slopa sexköpslagen.
Det enda den gör är att göra utsatta människor mer utsatta för de syns inte.
Kvinnor som många gånger är från andra länder, blir osynliga i det svenska systemet då de inte längre går på gatan och det är enligt mig helt fel. Jag tror tvärtom på att göra som i Nederländerna och se över möjligheterna till att skatteföra det som ett normalt arbete.
Inte nog med att du hade fått bort det fula i det, så hade du också fått en helt annan möjlighet att kontrollera och se över hur människor verkligen mår.
Idag göms de undan.
De finns i lägenheter och blir inte ens statistik i olika system då ingen vet att de finns där.
Vill man dessa människors bästa så måste man göra om systemet.

Sen om det är Roberto, statsministern eller någon i hembygden som går dit, det bryr jag mig inte om. Så länge man vet att det sker på frivillig basis och att ingen blir utsatt för våld, så anser jag att det är upp till individen.
Prostitution kommer aldrig att försvinna och lättast bör då vara att se dem som arbetar med detta som enskilda individer och inte ett gäng offer för att de inte väljer samma linje som dig.
Har de blivit tvingade är det ett brott och ska då lagföras som det.

Skulle jag vilja sälja min kropp är det upp till mig, ingen annan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgVkw7/adressen-pa-ostermalm-kand-for-prostitution