onsdag 20 maj 2020

Generation corona..

Inget studentflak. Inget utspring med publik. Inte så mycket fester.
Jag inser att jag inte blir poppis för detta men enligt mig måste man alltid sätta allting i lite perspektiv. Så du ska ta studenten?
Rent krasst.. den är egentligen inte meningsfull för alla kan ta studenten.
Jag gick själv ut två gånger.
svt.se

Det som egentligen är värt att fira är när du tagit ut din examen på en högre utbildning, men då firar många inte alls. För mig var den inte viktig.
Studenten innebar främst fest.
Massvis med fest och visst var det roligt!
Det var en kickoff för livet men jag hade aldrig någon separationsångest eller någon panik.
Allt löser sig nämligen till slut och oavsett hur betygen ser ut vid studenten, så kan det gå hur bra som helst i livet.

I den generation som nu benämns som generation corona, så bör man även fundera över det faktum att vi bor där vi bor. I andra länder dör människor som flugor.
Inte av corona utan av diverse andra sjukdomar som vi slipper.
De hade förmodligen varit glada om de bara hade blivit lurade på en student.

Det är självklart inte så att jag missunnar någon varken sin student eller sin studentfest, utan ber bara om lite perspektiv. Vi har ett land som blir nerstängt, där människor permitteras eller blir uppsagda, människor dör i både corona och väldigt många andra sjukdomar.. och ni gnäller för att ni inte får ha en fest. Ni får helt enkelt bli vuxna lite snabbare för det är detta livet handlar om.
Det blir en snabbläxa i hur orättvis världen ibland känns.. men samtidigt så ska man nog vara glad för att man inte sitter i ett land utan rinnande vatten, barnprostitution och blå hundar på grund av kemikalier i vattnet.

Allt kunde helt enkelt ha varit värre!
Jag önskar er dock en trevlig student, på det sätt den nu kommer genomföras.
I värsta fall kan ni ta den en gång till nästa år..

Försök att ha lite perspektiv och se framåt!
Nu börjar livet!

https://www.svt.se/special/generationcorona/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tillfalligt-stopp-for-firande-pa-studenflak