måndag 11 maj 2020

När den egna positionen är viktigast.

Jag tänker ofta på Robert Gustafssons "Ja ä inte bitter..." för jag vill inte var just det.
Bitter. Ibland kan det dock inte hjälpas.
Jag är en person som i grunden är engagerad.
Inte för att jag måste utan för att jag ser fel som jag sedan vill förändra.
Vill man förändra något så är det politiken som gäller och därför började jag en gång i tiden. Inte för att jag tvunget skulle ha rubriker eller ville synas, utan för att förändra det jag ansåg vara fel.

Kommunalrådet i Motala är nu dömd till 2,5 års fängelse för våldtäkt och grov fridskränkning.
Det moderata kommunalrådet.
Jo, hans bild finns ju visserligen i media men det är helt i linje med vad jag anser vara ok för någon som blir dömd. Mitt bekymmer finns dock inte i den delen.
Mitt bekymmer sitter i den del som sedan kommer.
Moderaterna som parti uppmanar honom att avgå.
Uppmanar?

Jag la upp en bild som varenda en som ville, kunde se var ett skämt.
Jag skulle uteslutas.
Samma personer, som jag i vanliga fall var den största konkurrenten till, tog beslutet om att jag skulle uteslutas ur partiet. Samtliga som satt med på mötet. Allt i egen vinnings skull då problemet här ute i Hällevik då skulle vara ur världen.
Kommunalrådet i Motala blir inte uteslutet.

Min stora fråga blir då hur ett parti som moderaterna verkligen ser på det där med könsskillnader, skämt och dömda brottslingar.
Dåligt omdöme att lägga upp bilden, absolut.
Jag hade dock aldrig blivit dömd för det i en rättssal.
Efter våldtäkter och fridskränkning så blir man inte utesluten.
För en bild blir man.
Eller är det faktumet att jag är kvinna och han en man?
Att han är en äldre man och jag en yngre kvinna?

Jag vet att ledande politiker, högt upp i hierakin i Blekinge plockar hem mörkrädda flickor på konferenserna. Att det är ok att sälja saker svart så länge ingen kommer på det.
Båda är saker som du blir dömd för, men då håller man varandra om ryggen.
Jag vet att tidigare gruppledare har kännedom om allting, men då slår man dövörat till.
Jag vet också att man inte vill ha människor, och då specifikt mig, som inte följer partipiskan.
De har försökt få bort mig flera gånger då jag varit ett stort hot mot deras egna positioner.

Tänk, när det gick upp för dem att jag trots diverse borttagningsförsök skulle bli gruppledare, blev påtvingad en "mentor" som skulle hjälpa mig. Det var dessutom inte första gången. När jag 2012 hade fräckheten att påstå att böneutrop inte var en del av det svenska samhället, då blev jag tystad och påtvingad en "överordnad" som skulle se till att jag inte skrev sådana hemskheter.
Idag tycker partiet så.

Moderaterna har blivit ett parti som apar efter istället för att gå före, som tvingar bort obekväma människor som tänker utanför boxen och som istället hyllar kloner som står på rad och klappar när den forna ledaren bräker.
I den politik som nu förs, vilken är knapp då det aldrig någonsin kommer något nytt, så har vi åtminstone lärt oss detta:
Skämtbilder som anspelar på sex är inte ok.
Våldtäkt och grov fridskränkning är ok.

Jag skulle alltså ha våldtagit och misshandlat någon istället!
Tänk vilka missar man kan göra..
Det har åtminstone för mig visat med en oerhörd tydlighet vad som är viktigast för uppenbarligen är det så att kommunalrådet i Motala har en hel del kunskap om sina partikollegor som gör att de inte utesluter honom. De kanske följde med de mörkrädda småflickorna tillsammans?

Helt skrämmande att man är så rädd för dem som tänker själv och inte hoppar på kommando.
Jag tror dock på karma och uttrycket "What goes around, comes around", kan inte bli mer beskrivande. Det saknas ryggrad i det parti som en gång i tiden var regeringsbärande och det är nog så, att makt fördummar och plockar fram den egoistiska sidan hos den enskilde individen.

Nästa gång ska jag våldta någon istället för att skämta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kommunalradet-i-motala-avgar-inte-trots-domen