söndag 31 maj 2020

Logiken är glasklar!

Arg, missnöjd eller på allmänt dåligt humör?
Bara ge det lite tid så finns det alltid en anledning till att löpa amok.
Idioter, det finns det nämligen gott om oavsett ålder, kön eller hudfärg.

I juni 2001 förfasade jag mig över vad som hände i mitt älskade land.
Göteborgskravallerna satte Sverige på världskartan när människor från både Sverige och samtliga grannländer slöt upp för att förstöra.
De kunde inte acceptera att ett fredligt möte skulle hållas, när USAs president Bush skulle delta.
svt.se
Demokrati.. vad ska man med det liksom?

Avenyn i Göteborg slogs sönder i spillror.
Polisen gjorde sitt bästa för att upprätthålla ordningen men det är inte lätt när människor som är inresta från andra länder, enbart för att tjafsa, gör allt för att jävlas.
Det kostade Sverige miljontals kronor.

Nu förstörs delar av Minneapolis.
Nederst finns en länk som berättar om en rättegångshändelse för ett år sedan.
En manlig polis sköt ihjäl en kvinna.
En mörkhyad manlig polis sköt ihjäl en vithyad civil kvinna.
Varför i hela världen berättade man inte detta i svensk media?
Varför brände man inte ner Minneapolis och betedde sig illa då?

Moralen är dubbelbottnad i världen och precis som igår, är jag inte ute efter att anklaga eller vara dum mot någon för i min värld är utseendet totalt obetydligt.
Jag vill bara att människor, och framför allt media, ska vara så opartiska som man kan önska.
Denna kvinnas liv, är det mindre värt än mannens häromdagen?
Man kan inte se det på något annat sätt när jag läser vad som står.

Båda offren har råkat ut för poliser som är riktiga stolpskott, men människor bryr sig mer om vilken färg offrets hud har än vad som har hänt.
Sedan eldar och slår man sönder saker.
För mig är detta helt obegripligt och jag har full förståelse för att polisen går in med full styrka för att skydda alla andra medborgare.

Opartisk media som rapporterar lika, vart håller ni hus!?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svensk-journalist-traffades-av-gummikula-nar-polis-skot-under-demonstrationer-i-minneapolis
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/polis-skjuten-tilldods-i-protester-i-usa
https://www.nytimes.com/2019/04/30/us/minneapolis-police-noor-verdict.html