måndag 18 maj 2020

När rubrikerna sorteras.

Köp sex och ducka för det kommer flygande saker verbalt och fysiskt.
Misshandla, mörda och hugg huvudet av din flickvän så är det tyst.
Det må vara jag som inte förstår, men det står stilla.
Enligt mig så sväljer man nämligen kameler och silar bort myggen.
svt.se

Nej, jag menar inte att Roberto gjorde rätt och jag anser inte att trafficking är bra.
Jag vill bara se en nyans i debatten.
Sex.
Något de flesta ägnar sig åt åtminstone någon gång i livet, men kanske inte något de flesta köper. Min övertygelse är att det finns de som säljer sex frivilligt men även de som blir tvingade.
Är man tvingad är det en våldtäkt och ska då lagföras som det.
Problemet är att jag ser detta som pest eller kolera.

Jag brukar säga att jag anser att barnarbete är bra.
Den som vill kommer då ta detta på orden, för jag fortsätter alltid med att det är en jämförelse.
De barn som arbetar har nämligen bara ett annat val och det är barnprostitution.
Därmed anser jag att barnarbete är bra.
Satt till skolgång så anser jag att det är mycket bättre, men tyvärr så ser inte världen ut på det sättet. Det blir då en fråga om pest eller kolera.

Nej, det är inte ok att köpa sex.
För mig är det dock mycket värre att halshugga sin flickvän.
Varför i hela friden hängs inte den killen ut?
Han har mördat en sjuttonårig tjej.
Misshandlat, mördat och sedan stympat henne för hela hennes kropp är fortfarande inte hittad.
Huvudet hittades inlindat i aluminiumfolie i en väska i en garderob.
Varför jagar man inte denne man?
Eller alla de män som våldtar eller gruppvåldtar kvinnor?

Jag har suttit som nämndeman och varit med i domar som får nackhåren att resa sig.
Eller, varför inte.. minns ni Gotland?
Kvinnan som satt i rullstol och blev gruppvåldtagen av ett gäng ensamkommande barn?
Resultatet blev demonstrationer för att de skulle få stanna i Sverige!
Inga demonstrationer för kvinnan och de dömdes aldrig för det blev inte riktigt klarlagt att hon verkligen hade sagt nej till att ha sex med dem allihop.
Samtliga av dessa "barn" skyddades och finns kvar i Sverige.
Allihop.
Varför hängdes inte de ut?

Nu ser man moralpredikningar överallt.
Alla som kan hatar Roberto!
För mig är det helt ovidkommande och jag tycker synd om honom och hans familj för det fruktansvärda drev som drar igång är ingen höjdare.
Självklart tycker jag även synd om kvinnan ifall det är så att hon tvingades, vilket det inte verkar vara då Roberto inte är åtalad för våldtäkt.
För just där kan man tycka precis vad man vill om prostitution och anledningen till att man säljer sex. Han har köpt sex, inte våldtagit någon.. men han hängs ut överallt.

Han kanske skulle misshandlat henne och sedan huggit huvudet av henne istället, kanske en gruppvåldtäkt med sina kompisar, för då hade han fått en demonstration till sin fördel istället.
Det finns grader i helvetet och för mig är detta med Roberto inte ens varmt.
En sjuttonårig flickas huvud i en väska, där bränns det istället, men vem kan se det i sociala medier eller i normal nyhetsbevakning?

Nu väntar vi bara på kvinnans snyfthistoria med.
Några kronor kan de säkert få ut på det..
Samtidigt sitter två familjer och sörjer en dotter som aldrig någonsin kommer att komma hem. Hennes gärningsman är det synd om, för han mördade bara henne.
Svälj myggen istället för kamelerna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anhorig-om-wilma