torsdag 29 augusti 2024

Corona ökar igen!

Corona.
Corona, corona, corona.
Jag låg inlagd med en lungkollaps och blev smittad av corona på sjukhuset.
Jag var inte pigg, men det handlade om lungan och inte av det dödliga viruset som inte ens lyckades döda lika många som säsongsinfluensan.
Men.. människor frågade mig hur jag mådde efter corona.
Inte efter min lungkollaps.
Den var hundra gånger värre men blev oviktig i sammanhanget.

Corona sprider sig nu igen och människor tjafsar.
Jag hävdade från början att det är en influensa som alltid dyker upp med jämna mellanrum.
Hysterin var dock ett faktum och nu börjar det så sakta om.
Corona sprider sig.
Någon är smittad av corona!

Lyssna på läkare och ta in orden: "Läkarens uppmaning; skratta åt förkylningen".
Han jämställer corona med en förkylning och jag undrar varför inte han fick fokus under den brinnande pandemin. I detta är det så spännande att det finns partier som vill minska ersättningen till friskolealternativ, men tycker att pandemin var fruktansvärd.
Dit pumpades pengar!
Alla skulle vaccineras och de som ifrågasatte skulle tystas.
Människor som tog vara på idén tjänade miljoner, men det var tydligen ok.

Jag vill hänvisa alla till sunt förnuft.
Tvätta händerna, nys i armvecket och tvätta händerna.
Om och om igen.
Isolering fungerar inte och när jag, som låg inlagd och där människor hade rymdkläder, lyckas att bli smittad ändå.. så tappade jag hoppet.

Är du en riskzon?
Överviktig?
Sjuk?
Håll dig inne.
Resten av samhället måste arbeta och fungera.
Åter igen: Skratta åt förkylningen, för det är det som corona är.