måndag 5 augusti 2024

Kunskap är makt?

Varför ska du läsa när det inte hjälper?
Varför plugga när den med vassast armbågar tar sig fram?
Frågorna är många.
Det politiska spåret är effektivt för att få en inkomst utan att behöva anstränga sig nämnvärt. Du behöver bara hålla med rätt personer tillräckligt länge. Välja att inte vara kritiska och bara följa strömmen som alla andra döda fiskar.

Att vara nämndemän är något jag har kritiserat tidigare.
Jag har själv suttit med och förundrades då över hur systemet fungerade.
Varför ska politiker sitta med och tycka någonting?
Det finns utbildade människor med rätt kunskaper kring det som händer, men trots det kan politiker utan någon form av kompetens i ämnet styra beslut.

Hanif i artikeln vill stanna i Sverige.
För mig är det inget problem om han har ett arbete och är ostraffad. Han bevisar i inslaget att hans svenska är väldigt bra och det räcker för mig.
Lär dig vårt språk, arbeta och gör rätt för dig och se till att följa vår lagbok. Det borde vara metoden för att få stanna här. Dessa människor har vi nytta av.

I Sverige har det blivit tvärtom.
Bry dig inte om språket, säg att du inte har fått något arbete och mörda någon.
Våldta.
Då är det synd om dig och du kan utsättas för någonting i ditt hemland.. så får du stanna.
Varför!?

Hela systemet är fel!
I denna rättegång satt tre nämndemän från Sverigedemokraterna. Mitt problem är inte dessa tre individer som sådana utan hela saken. De borde inte vara där alls!
Rättegången kommer att göras om och jag hoppas då att Hanif får en rättvis bedömning utifrån vad han gör här.
När den sedan är klar, då kan man lägga tid på att tömma våra fängelser och skicka hem dem.
Har man begått ett brott i Sverige så ska allt daltande vara över. Skicka ut dem.
Jag bryr mig inte vart eller hur, men de ska lämna landet. De förstör för alla människor som sköter sig och vill bli en del av vårt samhälle! 

Kunskap ska vara makt och det ska gälla inom allt.