fredag 2 augusti 2024

Du kan ha en hög utbildning och ändå vara en idiot.

Just så.
Ibland ser man inte träden för skogen.
Jag har avvaktat och läst kommentarer. Tittat på klipp.
Jag bryr mig egentligen inte alls om OS och har aldrig gjort.
Sport är för mig inte en prioritet överhuvudtaget.

Jag tillhör de ”normala” människorna i världens. Jag är hetero, klär mig i hyfsat normala kläder, behöver inte berätta om mig själv och mitt privatliv för alla.
Jag har tre examen och läser på nästa.
Gör det mig smart?
Nej, det gör mig nördig inom vissa saker.
Smart är man när man inte längre behöver berätta för alla andra att man är bättre än dem. När man inte klankar ner på andra människor. IQ och EQ är inte alls samma sak men krävs för att man ska fungera.

OS-invigningen i Paris.
Det har kommit mycket diskussioner men det blir väldigt tydligt att vi har en ”elit” i samhället som hellre trycker ner än väljer att förstå.

Producenten av arrangemanget säger att det skulle föreställa Jesus och den sista måltiden, nattvarden.
Designern säger att han inspirerades av Dionysus, alltså den grekiska guden.
Invigningsceremonins konstnärlige ledare menar att de härmar Biljerts målning Gudarnas fest.
Allt detta räcker för mig!
Jag bryr mig ärligt talat inte om vad de föreställer men ställer mig frågan om vad som har hänt med Frankrike. Anser de inte att de har tillräckligt med bra historia utan grekiska gudar?
Utan att klä ut alla på något tramsigt sätt för att beskriva att människor idag kan identifiera sig som ett kylskåp om de vill!?
Härma nederländska konstnärer?
Att en man till och med låter pungen hänga utanför!
Fanns det verkligen en varningssignal innan detta visades för barn, för annars måste man tänka efter nu.

Majoriteten av världen bryr sig inte om vad du identifierar dig som, men håll det för dig själv!
All måste inte veta!
Vill du nu vara en ko, häst eller get så var det hemma för det som händer i samhället är någon sjuk vridning som passar in på de forna mentalsjukhusen.
Människor som har dessa svårigheter borde söka vård och ett land bör inte sätta dem i den ställning de nu fick.

Frankrike.
Detta katastrofala land på så många sätt, men som nu tagit steget till totalt trams.
Vad hände!
Franrike som är ett av de länder som inspirerat Sverige och bidragit med så mycket genom åren, har nu gjort tvärtom.

Är din kärlek viktig?
Nej, i västvärlden är den inte det.
Du får älska vem du vill och vara vem du vill inom lagens gränser, men man måste inte visa det för hela världen. Majoriteten av jordens befolkning är vanliga hetero människor som klär sig normalt.
Varför göra dem till det felaktiga alternativet!?