lördag 21 april 2012

Breiviks alla beundrarinnor

Jag blir mörkrädd när jag läser tidningen eller hör på radio ibland, vart är vi på väg? Var är mitt kön på väg? Det finns alltså kvinnor som skriver brev och åker för att träffa Breivik. Precis som om han har gjort något bra. Han lär bli väldigt glad för denna uppmärksamhet och mer sjuk i sin inbillning att han verkligen har gjort något bra! Jag kan inte tänka mig att det är lika många män som vill träffa honom även om de säkert finns. Norge är ett eget land och får göra som de vill men jag tycker att han får för mycket uppmärksamhet. Tydligen sitter människor runt om i världen och tittar på honom med tanken att han är fantastiskt och vi hade kanske sluppit dessa om han inte fått vara med så mycket i media. Jag vet att det ofta är så att fängelsets inneboende ofta är idoler för andra men jag tycker att det är helt sjukt.