torsdag 5 april 2012

Felicia försvann

Har precis läst klart "Felicia försvann" av Felica Feldt, Anna Wahlgrens dotter. Jag tyckte tanten hade vissa poänger i det hon sa men efter att ha läst denna boken är jag inte förvånad. Jag tvivlar inte en sekund på det Felicia har skrivit om sin mamma. Boken är lättläst och det tog knappt två timmar att ta sig igenom den men ändå fastnar den. Det finns så många barn som far illa världen över men många gånger är det svårt att se till det närmsta. Statistiken säger att jag har bekanta i min vänkrets som misshandlar sina barn. Jag hr mycket svårt för att tro det men jag hade inte blivit förvånad. Ser man bilder på Anna ser hon alkolistskadad ut, plöffsig säger vi här, det syns i hennes ansikte och jag tror inte att bara för att det ser fint ut på ytan att det är så inuti. Vilken resa du har gjort Felicia, stå på dig! Det är din mamma som inte var helt hundra, inte du.