fredag 20 april 2012

Sprutbytesprogram

Jag har skrivit innan att jag inte står för allt som mitt parti gör vare sig de vill det eller inte och det stämmer. Jag sitter i och för sig för Moderaternas mandat men jag är folkvald och har rätt till min egen åsikt. En stark åsikt jag har är att sprututbytesprogrammet är bra. Moderaterna tycker det inte. Ämnet är allt annat än aktuellt just nu men då det är viktigt för mig tar jag upp det. Jag tycker detta program är bra för att vården ska få kontakt med de som tar droger. Får man kontakt med dem är det lättare att ge dem hjälp och jag tror att rent samhällsekonomiskt är det bra att dessa personer får rena kanyler så att de inte sprider smittor. Jag ställer mig helt oförstående till varför man ska hindra något som är bra för samhället både gällande vårdbelastning och ekonomiska kostnader.