måndag 9 april 2012

Partibidrag

Det diskuteras återigen partibidrag. Jag har full förståelse för att det kan vara viktigt att veta vilka som donerar pengar till ett parti för att det inte ska kunna ses som mutor men jag har också full förståelse för att det finns människor som inte vill bli förknippade med ett parti. Tyvärr är det fortfarande så på många håll att man blir utpekad och utstött för att man öppet röstar på "fel" parti. En person som donerar mycket pengar till ett parti kan få helt ändrade förutsättningar i sitt liv om det kommer ut vilken denna person är. Konstigt i debatten tycker jag också är att det fortfarande är ok att socialdemokraterna får pengar av bland annat LO. Är DET ok? Jag vägrar vara med i facket på grund av detta. Jag vill inte skänka pengar till ett parti. Det spelar ingen roll vilket det är. Jag tycker inte en trygghet och ett skydd på sitt arbete ska ge ett likhetstecken till att stödja sossarna. Det är förlegat i mina ögon.