fredag 6 april 2012

Surrogatmammor

Dt finns många debatter som inte dyker upp så ofta men för mig är de ändå lika viktiga. Jag anser mig ha ett väldigt öppet sinne och är väldigt påverkbar i ämnen som jag inte redan bestämt min åsikt i. Första gången jag funderade över detta med surrogatmödrar var efter att ha sett ett avsnitt med Vänner där en av huvudpersonerna var surrogatmamma åt ett par som inte kunde skaffa barn. Detta är många år sedan. Jg vet att jag tänkte redan då att självklart, varför inte? Jag kan inte bestämma över andra människors val här i livet och jag tänker inte dra in valfriheten. I mina ögon är det självklart att detta ska vara öppet för den som vill i Sverige. Stämmer inte lagarna så anpassa dem då. De människor som överväger detta har garanterat tänkt över det och det tror jag även den som är surrogatmamma gör. Valiheten framför allt.