fredag 27 april 2012

Vapenlicenser

Jag gillar USA i mycket men inte allt. Jag räknar mig själv som väldigt liberal inom många områden men vissa saker förstår jag verkligen inte. Varför ska vem som helst kunna få ha vapen? Vad ska man ha det till? Jag vet att dessa ord går emot vad varje människa vill och jag tycker inte att man ska stoppa människors egna vilja men att låta nästan vem som helst få ha vapen gillar jag inte. Det finns alldeles för många människor som inte klarar av detta och med Breivik i tanken, trots att det är Norge, så ska inte vem som helst ha vapen. Regeringen kommer med all sannolikhet införa betydligt hårdare regler för att inneha halv och helautomatiska vapen. Detta tycker jag är bra. Jag förstår att vissa sporter har vapen och de som nu deltar i detta har säkert inga problem med att bli kollade. Jag tycker det ska bli betydligt svårare att få tag i vapen och likdant tycker jag att straffen ska bli mycket hårdare.