lördag 28 april 2012

Fler arbetstillstånd

Jämfört med förra året är det tjugo procent fler personer som kommit utifrån EU, alltså från länder som inte är med i EU, och fått arbetstillstånd i Sverige. Jag tycker detta är bra. Sverige behöver människor som kommer hit, arbetar och gör rätt för sig. Att det är så många fler arbetstillstånd som beviljats visar också enligt mig att Sverige är ett relativt eftertraktat land. Jag hade inte velat fly till ett land och sedan inte fått arbeta. Jag tror att de allra flesta människor vill göra rätt för sig. Jag har en inneboende naivitet att alla människor är goda och gör sitt bästa och fast att jag många gånger fått veta att det inte är så så tycker jag att det är en bra grundsyn. Människor är i grunden goda. I grunden vill de flesta arbeta. Jag måste tro på det.