söndag 8 april 2012

Skärpta regler för begravning

I dag är det tillåtet att vänta upp till två månader efter ett dödsfall innan man begraver kroppen. Detta kommer efter ett beslut i riksdagen att kortas till en månad. Denna lag börjar gälla den första maj i år och för mig spelar det ingen roll. Det är helt ok för för mig är det inte en sak man vill dra ut på. Fler ändringar är att det kommer bli ett ökat ansvar för den som upplåtit en gravplats för riksdagen tycker att alla gravar ska hållas i värdigt skick och jag tycker det är bra! Varje gång jag är på kyrkogården ser jag gravar som inte är så bra skötta. Lite ordning och reda även på den sista vill Larsen tror jag inte är något som skadar någon, tvärt om. Från och med nästa år ska begravningsavgiften och kyrkoavgiften delas. För mig spelar det ingen roll men det blir säkert bra!