torsdag 12 april 2012

Trayvor Martin

Nu kan jag inte låta bli att skriva om Trayvor Martin längre för till och med Lilla Aktuellt tar upp det. Jag tycker det är fruktansvärt. Jag har mycket positivt att säga om USA men vissa av deras lagar är sjuka. Tankarna när jag hör talas om detta är film. Filmen jag tänker på är Juryn som är en filmatisering av John Grishams bok med samma namn. Det ska inte spela någon roll vilken färg man har. Jag tycker det är självklart att polisen skulle tagit förövaren med en gång. Den som är intresserad av att se hur han ser ut kan bara söka på Trayvor Martin på google och välja hans wikipediasida så finns det bilder på alla och information. Jag räknar mig själv som liberal men att låta alla gå runt och skjuta på folk utan att det ska finnas konsekvenser på det är helt fel.

Jag är för sanningen, vem som än berättar den. Jag är för rättvisa, vem den än är för eller emot.
Jag håller med Malcolm X.