fredag 20 april 2012

Polis mutades

Jag tycker det är mycket intressant när jag hör att en polis har blivit mutad med en sallad. Han hade tagit en person för något smått och säger då att han kan skippa böteslappen om han får en sallad. Smart! Salladen kostade honom mer än tjugo tusen och det ska han ha. Jag fick besked igår att jag inte kom in på polisen denna gången heller. Jag hade inte förväntat mig det i vilket fall så jag är inte förvånad men tycker det är konstigt när de är så noga med vilka de tar in, att de ändå har sådana stolpskott. Visst, poliser är människor som alla andra men de bör följa lagen. Misstag kan man göra men inte i vilken grad dom helst . Faktum är att jag aldrig kommer komma in på polisen. De saker jag har sagt när jag varit på slutintervjuerna samt att jag är engagerad politiskt gör att jag inte kommer in. Dt är min övertygelse. Att jag skriver här gör nog inte det hela bättre! Jag får satsa på att bli den som inte kommit in på polishögskolan flest gånger. Guinness rekordbok nästa kanske? Jag tänker iallafall söka igen.