tisdag 17 april 2012

Politiken är ett intresse

Många gånger kan jag känna att jag är livegen. Jag sysslar med politik. Politiker är på ett visst sätt. Är jag Moderat är jag på det sättet. Är man politiker kan man inte göra som man vill. Väldigt många människor har svårt att se att det är en person bakom det som görs eller sägs. Många har även svårt att se att man kan ha andra åsikter än det parti man stöder. Jag håller inte med mitt parti om allt och det står jag för. Jag tycker människor gnäller för mycket och det står jag också för. Det är MIN åsikt. Jag tror de flesta människor har olika roller; förälder, lärare, förtroendevald, men många kan inte se det. När jag är i skolan skulle jag aldrig prata politik. När jag är med min familj undviker jag att prata politik, jag vill prata med dem. Jag är jag och det står jag för. Jag kommer alltid stå för MIN åsikt och inte den människor vill att jag ska stå för. Jag väljer det helt själv. Jag tror på valfriheten och har därför valt Moderaterna. Jag har valt dem. De har inte valt mig. Välj du också vad du står för och stå för det. Bland det värsta jag vet är människor som inte står för vad de tycker, vad det än gäller. Take a stand.