måndag 10 februari 2014

Favorit i repri(s)!

Solidaritet är deras ledord. Socialdemokraterna kallar sig för det nya Framtidspartiet.

Framtid, hur tänker jag då?
Jo, att varje enskild individ ska få det så bra som möjligt.
I min framtid är ALLA människor lika mycket värda precis som deras åsikter oavsett hur fel just jag tycker att de är.
Det ska inte spela någon roll vilket parti de röstar på, vilket land de är födda i eller hur gamla de är. Det ska inte spela någon roll vilket kön de har eller var de bor i Sverige. ALLA ska behandlas lika. ALLA ska få uppleva samma land och få samma fördelar. Alla.

Förespråkarna för framtidspartiet stöttas av LO och har alltid gjort.
LO är ett samlingsnamn för fjorton olika medlemsförbund och de är:

  • Fastighetsanställdas förbund
  • GS Facket för skogs-, trä- och grafisk bransch
  • Handelsanställdas förbund
  • Hotell- och restaurangfacket
  • Industrifacket Metall
  • Livsmedelsarbetareförbundet
  • SEKO
  • Svenska byggnadsarbetareförbundet
  • Svenska Elektrikerförbundet
  • Svenska kommunalarbetareförbundet
  • Svenska musikerförbundet
  • Svenska målareförbundet
  • Svenska pappersindustriarbetareförbundet
  • Svenska Transportarbetareförbundet

Dessa har gemensamt att de ger socialdemokraterna pengar. Dessa förbund tar alltså in en avgift från sina medlemmar. Pengar som egentligen ska gå till medlemmarna och ge dem bra förutsättningar, bättre villkor på jobbet. De går istället till ett politiskt parti som vill höja skatten för dem. Som tycker att skattesänkningarna de har fått, som motsvarar en månadslön till om året, är fel. Till ett parti som inte tar ansvar för de reformer de tog under nittiotalet och som har svårt att inse att Sverige idag är ett av de länder i världen med bäst ekonomi. Medlemmarnas pengar går åt för att försöka ge detta parti makt igen. Inskränka individen. De använder sig av ordet solidaritet och att de är ett framtidsparti.

De är alltså ett parti som år 2014 väljer att ta fackanslutna medlemmars pengar för att stoppa i sin egen kassa.

Informerar förbunden nya medlemmar om detta?
svd.se
"Hej! Du är välkommen till vårt förbund och vi finns till för ditt bästa och det tror vi är ett rött styre i detta landet så avgiften du betalar, den skänker vi till socialdemokraterna. Du sympatiserar inte med dem? Ok, vi skänker dina pengar till dem ändå för du förstår inte att de är det bästa för dig."

Det påstås ofta att facket inte är partibundet men artiklarna nedan visar motsatsen. De visar tydligt att det inte fungerar att vara facklig och blå. De solidariska människorna inom förbunden (Som ska se till sina medlemmars bästa) tolererar nämligen inte att du har en avvikande åsikt.

Jag inser att jag ofta är löjligt påläst om vissa saker och detta är en av dem. Jag är inte ett endaste dugg intresserad av att gynna varken socialdemokraterna eller deras bundsförvanter då jag tror att jag som individ klarar att ta bra beslut till mig själv mycket bättre. Samma dag jag fick veta att Folksam var en del av samma härva, ringde jag och bytte försäkringsbolag. För mig är det väldigt enkelt.

Vilken fantastisk framtid vi kan se där alla människors eget tänk är det viktigaste..
Det är 2014 och jag blir mörkrädd.
Det måste finnas bättre sätt att driva medlemsförbund i framtiden och jag ser fram emot att få se skillnaderna. Är du ansluten till något av ovanstående förbund?
Är du inte socialdemokrat?
Ett tips är då att byta till ett oberoende fackförbund eller gå ur.
Du hade haft råd med en ulandssemester om året.

Möjligt alternativ som utger sig för att inte vara partibundna: http://www.lontagarna.org/

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1207285-hon-petades-som-fackombud
http://www.nsk.se/article/20140208/HASSLEHOLM/140209486/1129/-/uppmanades-avga-fran-facket-efter-partibyte