fredag 28 februari 2014

Och så drog en iskall vind in över Sverige..

Det Kristna Värdepartiet. Värde. Ett värde är för mig ett ord som betyder att alla ska ha just det, samma värde. Kristna Värdepartiet ska stå upp för de kristna värdegrunderna.
Enligt dem betyder det att de ska förbjuda abort, homosexuella ska inte få gifta sig och homosexuella eller ensamstående ska absolut inte få adoptera.
Jag får rysningar längs med ryggraden.
Backade vi precis 1000 år i tiden?
Steg vi precis in i dåtiden?
Eller reste till Uganda eller Nigeria?

dagen.se
Är det detta kristendomen står för är jag inte kristen. Jag kan omöjligt se hur man kan tänka såhär om andra människor. De anser homosexualitet vara fel. Ska vi fråga alla de som är homo?
Sin läggning väljer man inte och jag ser hellre till att människor är lyckliga än med vilket kön de lever tillsammans med. Varför skulle jag lägga mig i andra människors kärlek?
Det är inte min rättighet att bestämma över andra. Och hade det varit det hade jag hellre stoppat dessa märkliga tankar än att ha stoppat de homosexuella.
Ibland känns det som att vissa lever kvar i forntiden.

Abort ska förbjudas och i en intervju på radion berättade de att inte ens en fjortonåring som blivit våldtagen skulle få göra abort så länge det inte var någon fara för hennes liv. Jag orkar inte ens kommentera detta för så dumt tycker jag att det är.

Jag tror på ett öppet samhälle och jag tror på att människor själv vet vad som känns bäst för dem. Per Kronlid har inte, som tur är, mandat att driva igenom dessa frågor om de skulle ta sig till riksdagen.
Det här med adoption. Vad är bäst?
Att ett barn får leva utan familj i ett land eller att det får komma till några och bli en del av en familj i ett annat land? En familj kan dessutom se ut på så många olika sätt och jag ser hellre att ett homopar, eller en ensam person, får adoptera ett utsatt barn än att det ska leva kvar i misär eller i ett barnhem. För mig är den frågan väldigt enkel och hade jag fått bestämma hade vi öppnat upp detta ännu mer. För mig är det inte barnets bästa att bo kvar där det inte är älskat och min övertygelse är att en ensam person, eller ett homopar, kan bli utmärkta föräldrar.
Kristna Värdepartiet är dessutom emot surrogatmödraskap vilket jag tycker är helt ok och som jag gärna sett i Sverige. Sammantaget står de enligt mig för en fruktansvärt konservativ politik.

Jag vill att alla människor ska få leva med den de vill, oavsett var de är ifrån eller vilket kön de har.
Jag kan till etthundra procent säga att jag INTE kommer rösta på detta parti till valet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18385936.ab