måndag 24 februari 2014

Löfven(s) bidragsparti.

Löfven tycker inte att de är ett bidragsparti och menar istället att Moderaterna är det då de införde vårdnadsbidraget för att kvinnor skulle sluta jobba.
Jadu, herr oppositionsledare. Hade jag kunnat hade jag haft vårdnadsbidraget men då min kommun är lika röd som du kommer det aldrig att hända. Vårdnadsbidraget handlar om att barn ska slippa sättas i förskolan allt för tidigt och allt för länge. Du vet, förskolan, den du vill att alla barn ska vistas i minst 30 timmar i veckan för att ni inte anser att föräldrarna klarar att ta hand om sina barn. Ni skyller på att barnen förlorar för mycket kunskap men missar den viktiga biten som kallas trygghet. Barn behöver i första hand sina föräldrar. Vi tänker tvärtom. Trygga barn behövs i vårt samhälle och det är föräldrarna som ska stå för det. Inte en anstalt. Med de sänkningar vi har gjort med skatten kan en arbetande person idag välja att jobba mindre för samma lön de hade innan eller helt enkelt jobba lika mycket och göra mer roligt med familjen.

Du säger att i princip allt har blivit sämre i Sverige men att vi inte kan se det. Jag kritiserar öppet mitt parti för vissa av de saker jag tycker vi gör fel och de saker jag tycker är fel berättar jag om. Jag är inte så såld att jag inte kan se skogen för träden. Kan du?
aip.nu
Sverige är fortfarande inte helt befriade från en helt sjukt stor lågkonjunktur som vi inte kan påverka. Trots att denna funnits har i princip all klotets stora mätningar visat att Sverige gör rätt. Vi är berömda och andra länder tittar på hur vi har gjort för att klara denna ekonomiska kris.
Har du/ni missat det?

Jag tror inte att människor söker ett arbete om de får lika mycket pengar för att gå hemma. Min övertygelse är faktiskt den motsatta. Jag tror inte fler väljer att arbeta för att de går hemma och myser och sen upptäcker att de inte orkar det längre. Att arbeta är ett måste och borde vara det för alla.

Mannen du så gärna träffar, Karl-Petter som är LOs ordförande, har aldrig arbetat men vet ändå bättre än alla som gör det. Han röstar för dig och lovar dig valarbetare. Tycker inte du människor har en egen vilja? Hur kan man veta bättre än de som arbetar på golvet?
Jag tror inte de vill ha någon som bestämmer vad de ska och inte ska göra.
Ni är inget bidragsparti påstår ni. Ska vi fråga folket?

Om varje enskild individ själv får välja så är jag rätt övertygad om att de flesta vill arbeta och då anser jag att politiken ska inrikta sig på just det; ge människor möjligheten att arbeta.
Vi vill inte förtidspensionera för att fuska med statistiken. Vi vill ge alla en ärlig chans.
Valet som kommer ger dig chansen att se hur framtiden ska se ut. Framtiden för oss i Sverige.

Om Moderaterna nu har kunnat hålla den nivå vi har gällande jobb, och hyllas för det i Europa, trots den lågkonjunktur som varit. Tänk då vad vi kan göra i en högkonjunktur.
Heja Moderaterna och Alliansen!

http://www.svt.se/nyheter/val2014/lofven-1