torsdag 12 januari 2017

Slut på övervakningen!

Din mobiltrafik får nu inte längre spåras!
Jättebra tycker säkert många.
Speciellt tjuvar, våldtäktsmän, våldsmän över lag.
Alla som begår brott faktiskt.
Polisen kommer nämligen inte att kunna spåra dem i framtiden.
Enligt mig är EUs nya direktiv en katastrof.
svt.se

Har du rent mjöl i påsen?
Då behöver du inte vara orolig.
Jag är inte orolig för varken FRA eller någon annan form av bevakning för jag inser att jag är så liten i hela cyberrymden att de med all sannolikhet inte ens kommer upptäcka att jag existerar.
Jag är dock väldigt tacksam när de kan sätta dit inbrottstjuvar och våldsmän tack vare den övervakning som funnits.

Jag tycker om att titta på kriminalare.
Helst där ingen  dör.
Där kan man alltid pejla och triangulera mobiltelefoner.
Brottslingarna har det inte lätt då.
Det fungerar även när någon har försvunnit.
Tyvärr fungerar väl inte verkligheten som på tv för här måste allt godkännas.
Allas integritet ska kontrolleras!
Ingen blev väl kränkt?

Jag anser att det är ok att människor blir kränkta om det hjälper till att fånga brottslingar.
Jag tycker det är ok.
Den dag barnen eller anhöriga drabbas av någonting anser jag det vara väldigt bra att polisen kan kontrollera var den misstänktes mobil befann sig.
Dels vet jag att ingen oskyldig döms.
Dels vet jag att den skyldiga kan dömas.
Det tycker jag är bra.

Jag hoppas att EU ändrar sina direktiv och utöver det ifrågasätter jag varför detta land ständigt ska agera paragrafryttare. Övriga Europa gör det inte.
Jag ser hellre att några brott kan lösas framför att jag kanske blir kränkt i framtiden.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/forbud-mot-datalagring-kan-forsvara-brottsutredningar