onsdag 4 januari 2017

För egentligen är det synd om förövaren.

Gruppvåldtagen.
Misshandlad.
Filmad.
De fem ungdomarna, för nu beskrivs de inte längre som ensamkommande barn vilket var en självklarhet tidigare, döms till ett års sluten ungdomsvård men inte till utvisning.
Polischefens försök att dölja förövarnas bakgrund och hemvist har gått om intet.
svt.se

Svenskt rättssystem är ett hån mot offren och mot skattebetalarna.
Fem afghanska tonåringar ska sitta inspärrade i sluten ungdomsvård (trots att en av dem är myndig) och kosta samhället offantliga summor utöver de pengar de redan har kostat.
De fick en chans till ett bra liv men spottar på allt som finns här.
De får sedan inte skickas tillbaka till Afghanistan, som påstår sig ha drabbats av en braindrain till Sverige, då de inte är säkra där.
Skämtar rätten?

Dessa ungdomar kommer till Sverige och planerar en gruppvåldtäkt, genomför den och får sedan en lyxvistelse i ett år för att sedan bli fria medborgare som nästa gång kan utsätta din son eller dotter för detta. Nej tack.

Om man kommer till ett land och får en chans att få det bra ska det inte finnas ett enda undantag till utvisning. Jag bryr mig inte om de ska sättas i en flotte på Östersjön för här ska de inte stanna när de så uppenbart inte anser att våra lagar och regler gäller dem.

Artikeln nedan säger att detta inte är något unikt och jag håller med. Trots att många människor uppenbarligen trycker fingrarna väldigt hårt i öronen för att slippa höra så har jag fått berättat för mig från flertalet personer som varit soldater i Afghanistan, att de som män inte ens fick gå ut kvällstid då risken var så stor att de skulle bli överfallna och våldtagna.
Historierna är många men i Sverige är det rasism.
Säg inget!

Alla de som nu anser att Sverige har fått ett lyft de sista åren.
Se hur samhället ser ut idag!
Jag är så lycklig att barnen inte är så gamla att de vill ut och härja än för de hade inte fått. Jag själv går inte ut längre, inte ens i vårt lilla samhälle, för rädslan är alltid där att någon (för nej, jag tror inte att det är exakt alla) inte respekterar mig eller barnen.

Senast igår var familjen ute och gick för att möta två som bor på byns asylboende. Jag hälsar alltid på alla men de hälsar inte på mig men gör det sedan på min make. De har en helt annan syn på väldigt mycket men det är ok så länge de följer de lagar och regler vi har.
Följs de inte, oavsett vilket brott det är, ska de utvisas med omedelbar verkan.
Vi har inte råd att agera dubbelt dåligt samvete för människor som inte är värda det.

För tänk på det.
Den peng de fem killarna i Uppsala kostar Sverige, den hade garanterat räddat tusentals barn från en svältdöd i Afrika. MEN, här i Sverige är vi solidariska mot förövarna.
Stackars pojk som blev utsatt för detta.

http://www.expressen.se/nyheter/gruppvaldtakten-i-uppsala-inte-unik/
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/samtliga-doms-for-gruppvaldtakten