söndag 29 januari 2017

Allt mitt stöd!

Nej, vi ska inte lägga ner våra åsikter, våra tankar eller våra ståndpunkter.
Vi ska dock diskutera både dem och det vi inte är helt säkra på och det ska vi självklart göra med alla.
Anledningen är väldigt enkel, inget blir bra av en åsikt.
Inget samhälle tar sig framåt om man inte vänder och vrider på allting.
Och det ska ske ständigt.
svt.se

Tack mitt parti för att ni äntligen har tagit ert förnuft tillfånga!
Jag har tvekat länge och undrat över om det någonsin kommer bli bra igen men nu tror jag det.

Att samtala innebär inte att man överger allt man tror på, det betyder att man pratar.
Kanske man kommer fram till att man inte är överens om någonting.
Kanske man kommer fram till att man kan samarbeta inom någon fråga.

Från början var ordern att ingen form av medhåll skulle ges Sverigedemokrater.
Jag tyckte det var lika dumt då som nu.
Jag är folkvald, visserligen för ett parti, men på de åsikter jag har.
Inte de som fanns på riksplan.

Jag kunde inte bry mig mindre om vem ett förslag kom ifrån bara det gynnar den fråga jag anser vara viktig för våra medborgare. Om det sedan är vänsterpartiet eller sverigedemokraterna som kommer med det, det bryr jag mig inte om.

Som jag ser det finns det mycket likheter mellan mitt parti och det som är så hatat. Det finns även mycket olikheter. Det betyder dock inte att vi inte kan vara överens i vissa frågor fast utan att göra avkall på medborgarnas åsikter och göra ännu en dum sak som DÖ.
Jag tror på den enskilda människans val och de visade tydligt hur de tänkte vid valet.
Ett nytt val annalkas och det ska bli mycket intressant att se hur det blir.

Min stora förhoppning är att vi vinkar hej då till Löfven och hans regering.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-tackar-ja-till-mote-med-sd