fredag 6 januari 2017

Pride, för vissa.

Han blev kommenderad till Pridefestivalen men vägrade och nu får han rätt.
Försvaret kan inte tvinga någon ur sitt livgarde att medverka och jag blir så glad över detta domslut.

Pride är enligt soldaten ett jippo med politiska förtecken och jag tänker exakt likadant.
Det är upp till var och en att delta i detta men för mig är det en plats att visa upp sig själv och någon märklig så kallad feministisk ådra.
Vad hände med att alla har samma värde?
svt.se

Pride ska stå för respekt och tolerans mot alla medmänniskor och så känner jag.
Jag skulle aldrig göra någon skillnad i vem som älskar vem, går klädd hur eller tycker något. Det rör inte mig men jag vill absolut inte gå ut och fira Pride av den enkla anledning att människorna som går där inte står upp för det som är tolerans mot medmänniskor.
Det har istället blivit ett miniAlmedalen.
Det räcker nämligen att ifrågasätta just Pride för att det goda hatet ska lysa igenom.
-Jasså!
Du tycker inte om hbtq-personer?
-Nja, jag skulle inte ens vilja benämna någon på det sättet för det visar i sig att man gör skillnad på människor och jag tycker att det är fel.

Utöver det behövs det inte i Sverige då det i princip inte är ett problem här.
De människor som aktivt är emot hbtq-personer kunde man motarbetat direkt på plats när de söker asyl i vårt land.
Just det.
Jag är ju rasist med.
Faktum kvarstår dock att människor som kommer till Sverige från andra länder har en väldigt dålig syn på de som inte är "normala". I Egypten kastas homosexuella ut från balkonger och det är inte det enda landet. Härom året vittnade många om vilket helvete de flydde från på grund av sin läggning och det är en katastrof.
Vem i hela världen kan ha ett problem med vem just du älskar!?

Jag har förståelse för att människor kan känna sig annorlunda för att de inte följer den "vanliga normen" men i Sverige är alla människor ok.
I Sovjet hade det behövts en Pridefestival varje dag men där är det tyst.

Nästan alla politiska partier finns med på Pride vilket för mig känns mycket märkligt.
Alla ska visa sina goda hjärtan mot alla människor!
Men alla människor får inte vara med.
De som av någon anledning inte delar exakt samma uppfattning de ska uteslutas.
Vad hände med "tolerans för alla människor"?
Det gäller bara människor med tolerans för "rätt" saker?
Just det.
Det kallas för dubbelmoral.

En statlig myndighet ska sluta att blanda sig in i sådana här saker oavsett hur snäll tanken är.
Jag tycker att beslutet var helt riktigt.
Utan att för den delen ha någonting emot någon endaste människa på grund av kön, läggning eller klädval.

Jag hade inte gått med i en heterofestival heller.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/soldat-vagrade-prideparad-far-ratt