onsdag 18 januari 2017

En nyhet?

Jag må inte vara gammal men har väldiga problem med att nyheter många gånger har Twitter eller andra sociala medier som källa.
Självklart ska nyheter vara blandade men många saker är för mig överdrivna.
En nyhet kan för mig inte innehålla hur många "likes" någonting har fått eller hur många följare någon har. Jag ser inte meningen med det.
svt.se

Hela denna stora artikel är för mig meningslös.
Trump hyllade fel Ivanka!
En pappa skulle alltså hylla sin dotter för något han tyckte var bra men skrev in fel användare och hyllade därmed en kvinna från England. Hur kan detta vara en nyhet?
Trump är ingen purfärsk ungdom utan är sjuttio år gammal, och använder Twitter!
Hur många känner ni som är sjuttio och aktivt använder Twitter?
Jag vet ingen på rak arm.
Någon som har ett konto, jo.
Men som använder det aktivt?

Denna artikel finns då det var en president som gjorde detta misstag.
Jag ser ändå inte det kontroversiella.
Han skulle hylla sin dotter.
Finns det inget bättre att skriva om som journalist?

Twitter är säkert jättekul för den som har tid.
Jag har Twitter men är knappt aldrig inne där då min tid gör att jag sorterar bort det som tar för mycket tid. Det gäller då alla sociala medier.
Jag har både Facebook, Instagram och Twitter men använder det sällan.
Jag har denna blogg som får ta sin lilla tid men annars, nej.
Det riktiga livet är viktigare.

Oavsett vem som råkar twittra fel tycker jag inte det är något som ska bli en världsnyhet för vem i hela världen kan vara så viktig att det är värt en artikel?

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-twittermisstag-hyllar-ivanka-fran-brighton