onsdag 25 januari 2017

Ett litet steg för..

Äntligen!
Som jag har väntat på att Moderaterna i ledningen ska vakna till!
Att de ska börja se den verklighet som gäller och respektera demokratin och människors rösträtt. Börja behandla även Sverigedemokrater som människor, precis som alla andra.
Borta är snart flummigheten och de rosa fluffiga molnen.
svt.se

Många är säkert de som anser att detta beslut är fel.
Jag är inte av dem.
Jag tycker att Moderaterna äntligen har förstått vad det är som gäller!

Jag räknas som yngre trots mina snart tjugo år inom politiken men mina värderingar och tankar har alltid varit ungefär desamma. De har åtminstone aldrig varit till salu vilket jag tyvärr kan säga om många andras. De personer som sitter i riksdagen har väldigt mycket att förklara för sina väljare och för mig bör det vara omöjligt att sitta kvar när man envist försvarat det ena idiotiska beslutet efter det andra. De som sa att DÖ var bra, som envisas med att nedvärdera människor som röstar "fel" men som sedan gärna samarbetar med socialdemokraterna, hur lätt kan det vara att försvara åsikterna framöver?
Jo, jag tyckte att vitt på svart var bäst men nu tycker jag tvärt om för det har de sagt till mig att tycka.
Så fruktansvärt ryggradslöst av människor som ska föra fram väljarnas åsikter att göra så.

Jag är Moderat och har varit det under väldigt många år.
Nu känner jag äntligen igen mitt parti igen och för mig är det självklart att ett parti kan diskutera frågor med andra. Varför inte?
Det bästa sättet att komma någonstans är nämligen, enligt mig, i samförstånd.

Jag må tillhöra den yngre kategorin människor som inte följer någon partipiska.
Jag har nämligen min åsikt och står för den.
Det innebär att jag aldrig någonsin kommer tumma på de frågor som jag anser är de korrekta och i de flesta fall handlar detta om barn. Barn ska inte under några omständigheter fara illa då de inte har bett om att få komma till denna värld. Deras bästa ska alltid sättas främst.

Att samarbeta med frågor där man som partier tycker likadant tycker jag är bra.
Kan det innebära en bättre sjukvård, bättre tandvård, skola, parkvård.. vad som helst.
Då ser jag det som en vinning, oavsett vilket det andra partiet är.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-har-moderaterna-andrat-sig-om-sd