fredag 27 januari 2017

1 person eller 100.

Obama!
Trump!
Vem vann?

Jag blir så trött på den hysteri jag upplever kring det amerikanska presidentvalen och har haft denna känsla i många år nu. Den började när SVT helt plötsligt valde att lägga energi och krut på varenda liten delkampanj inför vem som skulle blir varje parts ledare.
Jag trodde det var ett skämt.
Hur många i Sverige vet vilken Stefan Löfven krigade mot för sin post?
Kinberg Batra?
Väldigt få. I Sverige är det nämligen inte så viktigt.
Varför ska vårt land då engagera sig i det amerikanska presidentvalet flera år innan det ska äga rum?
svt.se

Nästa år är det val i Sverige igen.
Någon som har noterat att nyheterna börjar svämma över om eventuella ledare?
Jo, lite politik är det men inte så mycket.

Trump vann, efter amerikanska regler, demokratiskt.
Han hade samma förutsättningar som alla andra men svensk media tillsammans med vänsterfolk och feminister, som därutöver anser att Sharialagar är bra, har gjort sitt bästa för att förstöra hans första tid vid makten.
Varför?

Jo, de ansåg att valet hade gått fel till.
De ansåg att fel person vann och jag kan inte bry mig mindre.
Som jag ser det stod valet nämligen mellan pest eller kolera och min uppfattning är att alla de som ansåg att Hillary skulle vinna visar att de inte är tillräckligt pålästa.
I svenska mått mätt är de nämligen extremister båda två jämfört med Sveriges mått men det funderar få människor över.
Jo, Hillary vill behålla Obamacare men jämför det med Sverige. Det är inte samma sak.
Vapenlagarna ska bli tuffare tycker hon, men bara för vissa vapen.
Som jag ser det kommer frågan till en simpel sak: dödsstraffet.
Jag är helt emot dödsstraffet men de är för det båda två.
Punkt slut.

Och nej, jag är inte emot dödsstraffet för att jag tycker synd om någon utan min bestämda uppfattning är att människan lever igen och att då få avsluta ett liv för att påbörja nästa är inte rättvist om man har begått svåra brott. För mig är det då betydligt tuffare att sitta inlåst hela livet.

Så nej, jag är varken för eller emot Trump.
Eller Clinton.
Jag anser att vi bara kan titta och acceptera vad vi ser för att klä ut sig till kvinnliga könsorgan och skrika slagord över Atlanten, det fungerar inte. De bryr sig helt enkelt inte och det verkar ha gått troll i allting kring detta val.

Vem hade mest publik när de skulle installera, Obama eller Trump!?
Helt ärligt, VEM bryr sig?
Hur det ens kan bli en nyhet i Sverige är för mig ett mysterium.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/bilderna-avslojar-inte-hela-sanningen-om-trumpinstallationen