lördag 29 april 2017

Kom in, eller stå kvar..

Författarna reagerar mot att Fria Tider ska få vara med på bokmässan.
Är ni rädda för att inte få tillräckligt med uppmärksamhet själv?
svt.se

Jag läser nyheterna alla dagar.
Jag lyssnar även på P1 alla dagar.
Där är mina kanaler för enligt mig är det dem man främst ska lita på.
Det händer även att jag läser lokaltidningarna men är extremt dålig på det även om jag har tillgång till dem och anledningarna är desamma.
Jag tycker det är jobbigt när det kommer upp saker om barn som far illa eller som råkat ut för något.
Jag skrollar därför alltid allt på SVT Nyheter vilket gör att jag kan bläddra förbi det som blir för jobbigt.

Jag läser inga kvällstidningar och är väldigt restriktiv med andra nättidningar.
Jag skulle aldrig länka till något jag inte har läst och jag gillar inga sidor jag inte till hundra procent känner att jag litar på.
Jag är väl udda i det men det är erfarenheten som gör detta.

Jag läser inte Fria Tider.
Det har hänt jag har läst någon artikel men det har jag även gjort på Inte rasist men..
Jag skulle dock inte länka det.
För mig är det nämligen inte korrekt källkritiskt.
Alla de som delar märkliga saker på Facebook från den ene eller andre sidan visar för mig istället okunskap. Skriv något eget istället.

Att jag känner såhär innebär dock inte att jag skulle sätta käppar i hjulen för någon annan och jag har inga som helst problem med att denna tidning ska få vara med på bokmässan precis som alla andra.
Jag tycker istället det visar på vilka författare jag aldrig någonsin skulle gynna.
De visar nämligen väldigt tydligt att de inte kan skilja på sak och person.
De har inte förstått att personen bakom kan vara en helt annan och jag skulle aldrig döma någon för saker som jag inte ska lägga mig i.
Jag dömer människor utifrån deras handlingar om de på något sätt skulle drabba mig eller min familj.

Det finns de inom mitt eget parti som jag anser är en katastrof, som jag skulle kunna skämmas för om jag trodde att man behövde skämmas för andra än mig själv.
Ynkryggar som inte står för vad de tycker.
Dessa finner jag dock inom alla partier och mina vänner väljer jag inte utefter partibeteckning eller åsikter utan efter hur de är.
Det borde vara självklart för alla.

Det borde dessutom vara extra självklart för alla de författare som så högljutt skanderar att alla är lika. Det gällde alltså bara så länge man skriver i samma tidsskrift eller läser samma böcker?
Pinsamt av alla författare som inte kommer till bokmässan.
Det säger mer om dem själv än alla andra.

https://www.svt.se/kultur/bok/127-forfattare-i-upprop-valjer-att-inte-narvara-vid-bokmassan