fredag 14 april 2017

Principiellt fel, men rätt.

En bomb föll i Afghanistan med målet att utplåna IS tunnlar.
Många tycker säkert det är fruktansvärt men jag tycker att det är bra.
Äntligen händer det någonting!
Lägg till bildtext

Jag är emot krig, vem skulle vara för det?
Samtidigt kan inte hela världen bara stå och titta på.
IS har dragit fram och förstört många människors liv men i grunden är det, som jag ser det, inte IS. Det är Assad.
Världen har vetat vilka de var sedan sjuttiotalet när hans pappa tog makten och redan då kunde de ha stoppats men nej. Mäktiga vänner har satt stopp för det sunda förnuftet.

Det är också så att det är lätt att peka finger.
Stephen King har skrivit en bok (The Zone) som handlar om en man som kan se framtiden. Han ser att kandidaten som knackar dörr och är så trevlig, han vill bara upp. Han ser att han kommer bli en ny Stalin och väljer därför att skjuta honom.
Detta för att bespara världen detta lidande.
Det blir dock ett mord.
Var ska samvetet stå där?
Självklart ingen lätt fråga men Assad, både nuvarande och dåvarande, har visat vilka de är. Stryk dem medhårs så går det bra. Ett land kan inte byggas upp på detta sätt.
Ett land behöver lagar som är lika för alla.

Jag tycker inte det är bra att det släpptes en bomb men syftet är bra.
Dessutom är jag väldigt trött på den flathet som världen visat de sista åren.
Istället för att göra något åt problemen släcker man eldar.
Assads regim behöver försvinna!

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-har-slappt-varldens-storsta-konventionella-bomb-over-afghanistan