onsdag 26 april 2017

För ALLA!

Nynazisterna har fått fritt fram att ställa upp i Almedalsveckan och jag tycker att det är bra.

"Vi visste det, hon är nazist med!"
Jag hör orden.
svt.se

Almedalsveckan är ett jippo i min värld och jag har ingen önskan alls om att ens åka dit.
Jag besöker gärna Gotland men inte denna vecka.
Människor som gärna vill vara lite förmer, som älskar sin egen röst och som absolut tror att de tillhör Sveriges viktigaste måste såklart åka dit. Speciellt nu när det är valår!
Allas ögon på mig!
"Jag har inte presterat någonting på tre år men NU, NU ska ni få se att JAG är BÄST!"
Där har ni min sammanfattning på väldigt många människor inom politiken.

Med tanke på hur många människor som besöker Gotland just denna vecka är jag inte ett endaste dugg förvånad över att nazisterna med åker dit och jag tycker det är bra!
Från hjärtat bra!
Det är nämligen det absolut mest effektiva sättet att minimera dem.
När de kommer ut i solljuset och verkligen får säga vad de vill, upptäcker alla vad de står för.

För några år sedan var det en artikel i Kristianstadsbladet om en ung nynazist som tänkte ta sig till toppen. Hela artikeln var helt fantastisk och jag lovar att det eventuella stöd han hade innan försvann med den. Han deklarerade tydligt om att han skulle komma in i kommunfullmäktige, ta över den och sedan avsätta alla andra. Skickligt.
Utan artikeln hade han säkert lockat några människor.

Att vara nazist är för mig detsamma som att vara kommunist.
Hitler, Stalin, Lenin.
Same shit..
Skillnaderna är antalet de mördade men de var likadana och mig veterligen har det inte varit några större protester mot kommunisterna.
Bara ut med dem allihop i ljuset och visa vilka de är.

Som jag ser det, blir det folk av de allra flesta.
Att vara nazist eller kommunist i ungdomen är som en barnsjukdom som de flesta växer ifrån förr eller senare. Med lite extra ljus på dem händer det förhoppningsvis tidigare.
Därför tycker jag att ALLA som nu vill höras och synas ska få åka till Almedalen.

https://www.svt.se/kultur/nazister-kommer-till-almedalsveckan