fredag 21 april 2017

Vilken chans!

En udda nyhet men jag tycker att det är väl värt att skriva om.
Det som ligger mig varmast om hjärtat, nästan, är musiken.
Musik är något av det viktigaste som finns och det bästa är att det finns musik för alla.
svt.se

Tyvärr, om man nu tycker det, är det idag väldigt mycket som är datorgjort.
En fördel är såklart att man slipper träna ihop med några andra för att få det att låta bra men en nackdel är att konsten att spela ett instrument försvinner.
Bandet Korn gör verkligen skillnad.

Jag är inget fan av tyngre hårdrock och just Korn har aldrig varit några favoriter.
De ska oavsett på en Sydamerikaturné men deras basist kan inte följa med vilket gör att de tar in en 12-åring som ersättare. Tolv år!
Killen hade i Sverige gått i sjätte klass!

Kommentarerna haglar om vad hemskt detta är för ingen tolvåring kan vara så bra att han bara kan hoppa in och ersätta någon annan. Jag skrattade rakt ut när jag läste det.
Den som har sett ett barn som verkligen fastnar för någonting, vet att det inte stämmer.
Jag har sett barn som spelar Guitarhero så att fingrarna glöder och då har det varit amatörer.

Killen de nu tar in är basisten i Metallicas son, Tye, vilket gör att han har det i blodet. Inte nog med det har han garanterat övat sedan han lärde sig att stå.
Detta höjer enligt mig inte bara bandets status, utan ger barn i hela världen drömmar om att även de någon gång kan få stå på en stor scen med ett stort band.
Den som tvivlar på killens kunskaper kan gå in och kolla klipp på när han spelar.

Jag är övertygad om att han kommer klara det galant!
Lycka till Tye!

http://www.svt.se/kultur/musik/har-ar-12-ariga-basisten-som-ska-pa-sydamerika-turne