söndag 28 maj 2017

Är du homo?

Homosexuell?
Usch. Då är du oren.
Skulle du ens våga tänka tanken på att ha sex med en annan av samma kön är du direkt smutsig och om du sedan skulle ha sex med en annan person av samma kön, då är du utdömd.
svt.se

Två män fick det fina straffet piskning för att de haft sex ihop.
De hade haft sex i samförstånd och ville men någon annan såg dem och anmälde det.
För detta ska de piskas offentligt.
Studera bilden i detta inlägg.
Ni ser alla kvinnorna som hejar på?
Inte?
Nej, det är inte så många kvinnor på bilden.

I det moderna samhället där kvinnan är jämställd mannen skulle inte detta hända.
Kan ni se änder som Sverige, Frankrike eller Kanada ställa människor på ett torg för att piska dem offentligt?
Nej, så gör man inte.
De flesta länder har gjort så en gång i tiden men det är många år sedan det slutade.
I många länder råder detta dock fortfarande.

Vem i hela världen kan bry sig om vilka som har sex?
Ok, du tycker det är obehagligt?
Titta på något annat och låt dem vara i fred.
Världen hade varit en så mycket bättre plats om människor slutade att bry sig så mycket om vad alla andra tycker och tänker om saker.

Dessa män tyckte om varandra men befann sig i fel land.
Hur många av de homosexuella i detta land får asyl någon annanstans?
Ingen.
Vi hjälper för många som inte behöver hjälp för att verkligen hjälpa dem vi borde se.

Kärlek är något fint och för mig spelar det ingen roll mellan vilka det är.
Jag tror inte att kärleken är könsbunden för om man verkligen fastnar för en person kan könet kvitta. Jag har vänner som jag hade gjort allt för och tvärtom.
De är dock oftast inte mina vänner.

För mig är det hemskt att det finns så trångsynta människor som det gör i dessa länder. Se bara på folkmassan framför tortyren och se hatet de sprider.
Det är fruktansvärt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/man-piskades-utanfor-moske-for-gaysex