måndag 29 maj 2017

För Sveriges bästa!

Att samarbeta är bra.
Det har lärts ut till barn i Sveriges skolor under decennium och var min stora akilleshäl.
Självklart ska man kunna samarbeta i de saker man är överens om men för mig var skolan ett jätteproblem när en grupp sattes ihop slumpartat.
"Ni fem ska skriva ett arbete om gorillor".
Ok. Vem ska göra vad?
Där började mina problem för antingen ville jag göra allting själv eller gjorde jag ingenting.
Jag fungerar egentligen likadant nu men har slipat av kanterna.
Jag kan själv och undrar jag något så frågar jag.
svt.se

Sverigedemokraterna kommer inte stötta Anna Kinberg Batra och Moderaterna om inte de får något stöd. Nej, det har jag full förståelse för.
Jag hade inte heller samarbetat med människor som behandlar mig som om jag vore pestsmittad.
Varför i hela världen skulle de skänka sitt lillfinger när Alliansen bara vill ha det för att sko sig själv?

Den som har läst partiprogrammen vet att skillnaderna inte är stora och i min värld är det dags för Stockholmsfolket att släppa på sina märkliga värderingar.
Man pratar om alla människors lika värde men vägrar att vidröra människor med andra åsikter än de egna. Vägrar prata och komma överens.

Vad är då viktigast?
Det egna partiet och Alliansens väg eller folkets?

Jag valde bort Sverigedemokraterna för deras familjepolitik.
Egentligen är jag så liberal att jag inte passar in i något parti men för mig blir det kompromisser. Vilket är viktigast?
Precis så anser jag att mitt parti ska göra för om vi sluter en Decemberöverenskommelse till så kommer endaste Moderaterna i storstadsregionerna rösta på dem fortsättningsvis.
De människor som inte är ute i landet med ögonen öppna.
Denna överenskommelse är garanterat anledningen till att Moderaterna fortfarande tappar men vissa verkar inte vilja förstå det.

Så ska vi samarbeta med Sverigedemokraterna?
Enligt mig kan vi samarbeta med Vänsterpartiet bara det kan gynna det man tror är bäst för medborgarna och det står jag för.
Skolorna lär ut att samarbete är bra och tvingar dem som har svårigheter att samarbeta att göra det ändå. Detta gäller då barn vilket borde betyda att vuxna skulle klara detta lika bra.

Så kära partiledare, ta ledningen med dig och se vad ni skulle kunna komma överens om för punkterna finns där bara man vill. Och kom inte med något trams om en hemsk partibakgrund för det fanns uppenbarligen inga problem att samarbeta med socialdemokraterna som under många år tvångssteriliserade människor som inte ansågs tillräckligt bra.

Gör som man lär barn.
Du kan inte älska alla men du ska respektera dem.
Finns det hjärterum finns det stjärterum.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-orimligt-att-stodja-akb-utan-inflytande