lördag 27 maj 2017

En vinst för Sverige..

Han friades visserligen i Tingsrätten men Säpo omhändertog honom för hans sympatier med terrororganisationen IS. Vad händer sen?
Jo, han släpps.
Han går fritt i Sverige.
svt.se

I Sverige får alla ha sin egen åsikt.
Lite märkligt i sammanhanget är att det är tabu att vara rasist eller nazist (det är ju faktiskt inte olagligt att vara det) och risken är då stor att du blir dömd för hets mot folkgrupp eller något liknande om du säger din åsikt högt.
Att sympatisera med IS är uppenbarligen inte något problem.
För mig rimmar detta väldigt illa.

Nazisterna gör inte mycket väsen av sig idag.
Inte rasisterna heller och jag har en endaste gång stött på någon som faktiskt skulle kunna kallas för rasist. Människor som dömer andra enbart för deras hudfärg finns självklart men i min omgivning är de få. Många klagar dock på systemet i Sverige men det är inte detsamma som att vara rasist.

Men ok.
Om jag skulle säga att jag tycker IS gör rätt.
Jorden hade varit överbefolkad om inte de mördade lite barn och kvinnor.
Männens liv sparas inte heller.
Om inte annat kan de människor som känns obekväma agera måltavlor.
Jag sprider lite propagande.
Jag tycker inte om människor som inte är rena.
Som äter fel mat eller som tillhör fel religion.
Är det ok?
Eller det är med rätt än att klaga på någons hudfärg?

Denne man, som visserligen blev friad, tycker att IS gör rätt och då risken är för stor att han blir mördad eller torterad om han skickas tillbaka till sitt hemland, får han stanna i Sverige.
VAD?
För mig är detta absurt.
Man ska leva som man lär och anser man att det är rätt att mörda oskyldiga människor, då ska man minsann stå för det överallt.
Jag ser ingen anledning alls till att han ska få vara kvar i Sverige och ha det bra när han uppenbarligen inte värderar den frihet vårt land ger honom.
Kom inte hit om du tycker IS gör rätt och Sveriges lagar borde göras om så att dessa personer fick en flotta att fly landsgränsen med. Bara ut.
Stackars alla dem som utsätts för IS istället.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/friad-is-anhangare-slappt-av-sapo