onsdag 24 maj 2017

Var inte rädd.

Ständigt rädd och nervös för mycket.
Ibland blir det nästan absurt och ofta får jag veta att det inte fungerar så.
Livet går vidare hur hemskt det än är.
Religionen är dessutom aldrig förövaren..
Säg det till alla de anhöriga i Manchester.
svt.se

Hur många självmordsbombare kan vi räkna den sista tiden?
Människor med psykiska problem som tar med sig andra i sitt eget fall finns tyvärr alltid och de finns inom alla grupper av människor. Människor som med berått mod mördar barn och tonåringar finns det dock främst på ett ställe.
De allra flesta är representerade av samma religion.
Det är nu ordet RASIST skriks.
Fy den som ens vågar påstå att det är ett problem på grund av religionen!

Paris, London, Manchester, Stockholm, Bryssel, Berlin, Köpenhamn.. listan kan förlängas.
Har de inte skjutit på andra människor så har de kört över dem eller sprängt en bomb.
Sist men inte den sista gången, så drabbades nu Manchester.
En konsert där främst barn och tonåringar var.
Men, vad gör väl det?
Förövaren kommer till paradiset och får hur många jungfruar han vill efter detta.

Jag tycker religion till största delen är trams.
Inte bara en religion utan de flesta.
Religion är en bisyssla som är totalt meningslös i det stora hela och i de länder där religionen har ett sådant grepp att de tvingar människor att leva på ett visst sätt, borde den stoppas.
Det är sjukt att anpassa ett liv efter vad någon eventuellt sade för ett par tusen år sedan.

Jag är till viss del troende.
Jag tror på reinkarnation och karma.
Detta främst för att det känns så hemskt att det bara ska vara slut.
Jag har valt att fortsätta vara medlem i kyrkan men anser mig vara hindu.
Den religionens syn på livet är nämligen den som jag anser vara rätt.
Lev ditt liv så att du så lite som möjligt förstör för andra men inte på något sätt så att du förfördelas. Det finns inga tvång om hur man ska vara eller vad man ska göra.
Karma är det du själv har i dig och det är en tröst att vissa människor aldrig någonsin kommer få uppleva fler liv. Hur man kan välja att tillhöra en tro som sätter press, tvingar eller har åsikter om andras tänk borde implodera och försvinna.
I en modern värld borde religionens plats bli oviktig.

Jag vill inte utsätta min familj och barnen för någonting.
För några år sedan sa en mycket trevlig man till mig att det inte finns något som säger att du skulle vara lyckligare på en sten i Thailand framför en på Stibyberget.
Han hade helt rätt.
Det viktigaste för barnen är att familjen är tillsammans och det kan vi vara utan att utsätta oss för onödiga risker. Vi har förmånen att bo mitt i paradiset och att ha en båtfärd till nästa.
Det är fullt tillräckligt.

Det kanske är dumt att bli skrämd av alla terrorhandlingar men de lyckas.
Jag är rädd för att åka till större ställen med min familj.
Vi har det dock perfekt där vi är även om ingen längre går säker.

Alla tankar går idag till alla de som inte längre lever i detta livet och till deras anhöriga som blev kvar. Livet är inte rättvist.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/explosion-i-manchester-sa-reagerar-kandisarna
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/rena-sprutor-till-missbrukare-aktuellt-over-hela-sverige